Onsdagsorgie

Vaknar på helt fel sida och tror att hjärtat ska stanna. Så kan man ju inte hålla på när det är onsdag. Onsdagar ska firas med Jägermeister flödandes ur två ymnighetshorn medan jag kalasar på någon jungfru.

Fast så blir det inte, för här dricks ingen sprit förrän jag slutar tråna efter värktabletter varje natt.

Högerhanden har blitt en krampklo av att krama citroner och bända upp konservburk igår. Måtte jag klara mig utan att behöva stänga handen idag. Därmed utesluts dusch.

Sol ute men jag törs inte gå ut i halkesnön. Är en halv mumie med pergamenthud av en veckas torr inomhusluft. På bostadsområdets hemsida frågas det efter någon som kan ta ut någons vovve på promenad. Jag må sätta in en desperat annons själv.

"Promenadsällskap med snabba reflexer och starka nypor önskas till gipsad tösabit. Arvode kan diskuteras, men det blir inget."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0