När lillasyster hade rätt - en sann julsaga

Lillasyster påstår att det ju är jag som vägrat sluta fira jul, medan resten av familjen försökt avveckla den i flera år. Hon har rätt. Men det var för att jag trodde det skulle vara trist utan jul. Jag hade fel.

Har haft fel förr. Kommer på minst tre exempel på saker jag velat tjurhålla fast i evig oföränderlighet, men som visat sig bli tusen gånger bättre när de utvecklats.

Tänker inte gå in närmare på vilka exempel det är, eftersom detta är en ytlig blogg.

Tar ett ganska så ytligt exempel istället. När jag var 11 år ville jag att Billy Idol skulle sluta åldras, så att jag skulle kunna gifta mig med honom när jag blev lite äldre.

Jag är väldigt glad att jag inte fick som jag ville. Billy vill kanske vara evigt ung, men jag vill inte gifta mig med honom.

Och om ni någonsin tvivlar på hur skönt det vore att ställa undan julen, läs då Ilonas kommentar på förra inlägget.

Men ni som behöver lite mer betänketid, köp i alla fall en snäll julskinka HÄR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0