Grass in pocket

Chrissie Hynde har startat en vegorestaurang! Hoppas den får en filial i min stad. Samtidigt undrar jag vilken mat som serveras på Stora Klimatmötet just nu. Tänk om det är vego-käk åt alla som gäller där! Den mest klimatvänliga åtgärden är ju ifall man börjar äta grönt istället för blodigt.

På Nobelfesten, där så mycket IQ-poäng samlas under ett och samma tak, måste iallafall klimatsmart mat vara ett logiskt val. Annars är det inte mycket bevänt med den Nobel-intelligensen.

Ni som tycker att jag tjatar nu har rätt. Jag tjatar. Det kommer jag att göra tills ni blir veganer.

Det är för djurens skull och för allas vår skull. Annars kan vi säga hejdå både till bra miljö och mänsklig utveckling. Straffet för att vi går bakåt är bland annat Biggest Loser på TV och purjolök i maten.

Ni är ju smarta allihopa, men hur övertalar man resten av världen? Jag är inte tillräckligt smart för att komma med någon idé.

Jag fick en varning inatt. Jag drömde att Kristian Luuk undersökte mitt huvud och sa att min IQ sjunkit rejält och ej förväntades stiga.

Han kanske är sur för att jag inte ser på På spåret. Eller så är jag sur för att jag inte fått Nobelpriset. 


Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Haha, det är det som är meningen. :)



Jag har också hört nåt om att Peter Wahlbeck ville ha ett eget TV-program. Det hade ju varit fantastiskt. Och nu när debatten om köttkonsumtion är så het. det ligger ju verkligen i tiden!

2009-12-08 @ 10:08:37
URL: http://brutalchoklad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0