Hunter S Thompson på recept

Gårdagen förvånade med en intressant och välgjord dokumentär om Hunter S Thompson på TV. Den suddade bort lite av alla korkade intryck jag fått av att sitta gapandes framför för- och eftermiddagsteve.  Såpass mycket att jag faktiskt orkade både duscha och klä på mig själv idag! Duktig tjej!

Fast sedan fick jag storhetsvansinne och följde med Mannen på mataffärn och höll på att svimma av utmattning.

Fick även för mig att klippa naglarna, men hade glömt att vänsterarmen är i 90 graders vinkel, vilket gör att fingernaglarna äro oåtkomliga för saxen. Jag kommer få ett intressant utseende av detta. Decimeterlånga naglar, Hulk Hoganmuskler på högerarmen samt samma frisyr som Ringo Starr 1970. Fick såklart avboka klipptid på fredag; tror inte frissan har tålamod nog att låta mig vila mellan varje huvudvridning.

Insikt: ctrl alt del-knapparna sitter omöjligt långt ifrån varandra. Löses till slut med högerfingrar på ctrl alt och högerfot på del.

PÅ tal om insikt så sa Deepak Chopra igår på TV att man ska tänka på vad man stoppar i sig rent mentalt (riktigt så sa han inte, men visst lät det bra?) för att nå lycka och god hälsa. Dåliga intryck kan göra ren fysisk skada. Att se på Paradise Hotel är som att injicera kaustiksoda, tänk på det! (så sa inte Deepak Chopra heller, men om han känt till hur bisarr svensk TV är hade han nog sagt så)

Jag låter bli TVn ikväll. Min arm må läka.


Kommentarer
Postat av: sanna

Ska genast ta mig en sluring hudkräm till maten! :)

Hur går livet som enarmad förresten? Tur att det går fint att äta djungelvrål med endast en arm! Fast annars kanske någon av dina vänner på arbetsförmedlingen ställt upp och matat :P

2009-12-02 @ 15:51:43
Postat av: sanna

Ska genast ta mig en sluring hudkräm till maten! :)

Hur går livet som enarmad förresten? Tur att det går fint att äta djungelvrål med endast en arm! Fast annars kanske någon av dina vänner på arbetsförmedlingen ställt upp och matat :P

2009-12-02 @ 15:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0