Kapitel 6 - Kampen har börjat

Förra kapitlet blev så otäckt att jag var tvungen att låta bli att skriva under söndagen tills monstren lugnat ner sig.  Men lugnar de ner sig eller klär de bara ut sig?

Jag struntar i vilket. Orkar inte thriller längre. Jag var tidigare inne på att byta till tantsnusk, men så kom jag på att det kanske är farbröder som läser denna blogg också och de är alltid känsligare än andra. Jag kan inte vara hur oansvarig som helst.

Därför får det bli lite hjärnslö action av denna blogg ett tag. Jag är Bruce Willis och Arbetsförmedlingen och A-kassan är mina svurna fiender, terroristerna utan ansikte.

Om några timmar blottar jag mina oljeinsmorda överarmsmuskler och smyger mig in på kontoret i stan för att göra det många modiga män försökt med tidigare utan att lyckas:

Jag ska anmäla mig som arbetslös.

Tänk på att åldersgränsen för denna blogg nu är 15 år. Om du är yngre måste du läsa i vuxens sällskap. Om du inte smygläser när alla vuxna gått och lagt sig, förstås.


Kommentarer
Postat av: anita

Hej Gumman! Jag känner verkligen med dig idag. Jag vet hur det känns med de där monstren som jagar en med blåslampa. Fy för f..!! :( Lycka till och superkramen från mig!

2009-08-17 @ 11:34:43
Postat av: Ilona

men du vet ju att det alltid löser sej, du får nog söka jobb i hammarstrand iallafall. hoppas det ordnar sej för dej, ja håller tummarna.

kramar i massor

2009-08-17 @ 11:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0