Tankfyllan

Sherlock Holmes må ha varit en dryg och asocial knarkare, men han kom fram till saker i alla fall. När han förklarade sina sluga slutsatser för sin lille sege sidekick Dr Watson fick han det alltid att låta så självklart. Och alla tyckte Dr Watson var pinsamt långsam i tanken. I hemlighet hade dock ingen av oss kommit fram till ens en bråkdel av vad Dr Watson gjort. För vi äro tröga.

Nu talar jag verkligen för mig själv. Ni som läser detta är såklart klipskare än Sherlock Holmes hela bunten och tänker smarta tankar dagarna i ända. Kanske ni även är fiolvirtuoser och missbrukar rökheroin, vad vet jag. Jag är ju så dålig på att höra av mig till er.

Hursomhelst. Sherlock Holmes var en klurig kille. Han tänkte snabbt. Snabbt, logiskt och rätt. Jämt jämt jämt. Men så hade han aldrig någon tjej, heller.

Värst av allt är väl att han aldrig ens fanns, Sherlock Holmes. Och det är ju inget att vara vidare avundsjuk på.

I vilket fall. Smarta tankar och självklara tankar vill man ha. Men de kommer sällan av sig själva. Då är det tur att det finns andra som tänker intelligenta saker åt en, och liksom levererar färdiga paket.

En av mina favoritvisdomsmakare är Bob Hansson. För er som inte upptäckt hur brajt den mannen är, grattis! Ni kommer att bli bedårade, kramigare, smartare och till och med snyggare när ni väl läst eller hört honom. När hjärnan och hjärtat är fullt med gammal sand så är det bara att gå in på Bobs blogg och liksom pimpa till sitt inre. Det funkar oftast.

Funkar inte det så får man vända sig till en annan Bob. Dylan släpper sitt sjuhundrafjärde soloalbum idag! HURRA!

Mer och fler Bob till folket. Peace and love.


Kommentarer
Postat av: Å

Va,vadå!! Vadan denna fruktansvärda karottbrist... Kanske läge att inkalla gamle Sherlock.

2009-04-30 @ 21:46:58
Postat av: Karottanten

Karott är ett kul ord som rimmar på spott och kaskelott. En karott kaskelottspott. Tänka sej hur äckligt det skulle va.

2009-05-04 @ 23:50:24
Postat av: Flash

Har du läst hans senaste pocket också? alltså herr Hanssons? Det kanske ursprungligen är bloggen? Lurar på att införskaffa den. Annars läser jag äntligen Flyga drake men är lite bekymrad över hur hemsk den var... Kram!

2009-05-05 @ 09:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0