Sticks in your head

Man ska inte knarka. Det är vad Keith Richards aldrig har sagt till sina barn och det är vad jag aldrig säger till mina. Eftersom jag inte har några. Inte med Keith Richards i alla fall, vad jag minns.

Men det där med knarket som är så beroendeframkallande och dåligt och nästintill Aftonbladslivsfarligt, det tänker jag inte nämna alls här. För det finns saker som ingen varnar en för, och så står man där plötsligt helt fast i ett träsk som man aldrig kommer ur.

(om man hamnat i kvicksand ska man genast ta sig ett par bräder och lägga sig raklång uppe på dem för att skapa någon slags jämvikt, har jag lärt mig. Inte den hårda vägen, dock. Kvicksand är ju mjukt. Jag är dock hyfsat säker på att folk som sjunker ner i en sådan där Alice i Underlandetsandlåda knappast bär med sig lämpligt långa bräder in case of emergency. Och knappast tänker på att man inte får försöka trampa sig loss heller, för då sjunker man snabbare. Men Enter Sandman lär man snabbt få på hjärnan. Allt detta och inget mer har jag läst mig av att läsa en överlevnadshandbok för så länge sedan att jag är rätt övertygad om att jag minns hälften fel.)

Nåja, det farliga träsket som man när som helst trillar ner i utan att någon försökt hindra en, är förstås... Kärleken! Nej, där luras jag bara. Kärleken varnar ju folk för jämt och ständigt och till och med skriver visor om för att visa (hohoho) hur skrämmande det är. Inte slutar folk pyssla med kärlek för det. Och inte kommer jag till det jag ska skriva om heller, på detta viset. Så det handlar inte om Kärlek. Det handlar om ett helt annat gift. Som tar alla pengar, all fritid och förstör både kroppen och ditt sociala liv.

Det började väldigt stillsamt. Jag och Mannen hälsade på hans syster i Kramfors. Allt lugnt. Hon lät oss prova. Inga varningsklockor ringde. Vi provade lite till. Det började bli farligt. Vi blev fast i träsket direkt.

Vi köpte en egen laddning för ett par dagar sedan, som tog slut på en gång. Köpte nytt igår, nästan lite desperat. Jag kan inte sluta. Måste avleda Mannens uppmärksamhet när han kommer hem så han inte märker att det nya paketet redan är slut.

Knäckesticks med svarta och vita sesamfrön. Don't try it, kids! Inte ens Keith Richards har testat, det är sant!

Om ni absolut måste göra något farligt, prova då hellre kärlek. Man blir inte hälften så smulig av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0