Tappar trån och tron

Det blev ingen skivlyssning igår. Kanske därför allt har gått fel. Om folk bara var hemma vid stereon skulle det knappasat bli krig, schlagerfestivaler eller annat elände. Å andra sidan skulle det inte bli några skivor gjorda, heller.

Igår kom jag på att jag vill ha Shane McGowan som historielärare. Eller helt enkelt historieberättare. Fast han får komma hit, för jag ids inte åka till hans skjul på Irland. Då tänker jag sätta honom i fåtöljen, lura i honom en massa Singoalla och bara lyssna på hans evinnerliga orddrällande. Det får räcka som framtidsplaner för min del.

Lite synd att spelaren på den här sidan ibland vägrar spela Waiting for the great leap forward med Billy Bragg. Det är nog ett tecken, eftersom den alltid får mig på bra humör och låter mig fatta att man ska sluta gnälla och istället göra något vettigt. "The revolution is just a t-shirt away!" Men tyvärr har jag inga idéer kvar, inte ens för en t-shirt. 

Ro hit med något som visar att världen inte är på väg åt fel håll!


Kommentarer
Postat av: OOOSST

Ja visst äre? men jag har bestämt mig att jag inte ska fastna helt framför datorn och isolera mig med spelet.. utan jag tänker fortfarande va ute och sånt =)

2008-09-25 @ 18:26:13
Postat av: miss jacksson

Det går inte att bevisa att världen inte är på väg åt fel håll, men jag tycker att vi ska vara glad ändå!!! får nog utveckla (kommer inte på nåt bättre ord) den här iden någon gång

2008-09-25 @ 19:41:24
Postat av: Anonym

vi får hoppas att filmen ikväll visar får oss på bättre tankar, och att världen faktiskt är på väg åt rätt håll, trots att det inte verkar så.

2008-09-26 @ 09:30:49
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0