Speaking words of wisdom, dumb and dumber

Har helt tappat kontrollen över min egen hjärna. De senaste tre veckorna har den bara tänkt en och samma tanke från morgon till kväll: "klänning klänning klänning".

Måste hitta en klänning till ett bröllop på lördag. Mission impossible. Inte bara för att Mick Ronsons främsta lookalike är svårklädd, utan för att alla skräddare gått ut i gemensam strejk och vägrar sy något annat än grå trikåtunikor. Det är såklart ett oerhört fånigt lyxproblem, det värsta är att i mitt huvud får bara en tanke åt gången plats numera.

Därför, istället för att rädda några djur eller säga begripliga ord till folk jag träffar så är jag helt handlingsförlamad och stendum.  Jag  hör bara hur det maler "klänning klänning klänning " bakom ögonen. Totalt råpuckad har jag blitt, så jag väntar med spänning på hur smart jag ska bli om en vecka när the event är över.

Tur då att det finns smart folk omkring mig. Lillasyster har varit här och lagat mat och städat (yep, hon kom faktiskt hit när jag slutat tjata på na!) och spridit kloka oneliners omkring sig samt kämpat mot mig i lågbudget-TP. Från annat håll har jag fått tips på gränslöst intelligenta visdomsord att ha ovanför huvudet när jag jobbar. Kär vän i söder har dessutom skickat hockeypulver och Russell Brand-artiklar till mig, så det vore väl som förgjort om jag inte skulle bli lite vettig så småningom.

Bra låtar om klänningar finns med Pixies, Maria McKee, PJ Harvey, Neil Young, EmmyLou Harris och Maria McKee igen. Ifall man inte nöjer sig med att göra en sång av detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0