Tjatmostasj kalasj

Har tänkt tjata lite på blivande konsertkumpan i södra Sverige om att skaffa Mustaschbiljett, och igår när jag skulle göra slag i tjatet talade han helt oprovocerat om att han just köpt biljett. Då fick jag plötsligt en särskilt smart idé: ifall man inte tjatar på folk så kanske de gör som man vill, bara man tänker riktigt intensivt på det.

Jag bevisade denna teori för mig själv redan igår eftermiddag. Jag pratade med en annan kumpan i södra Sverige om att skaffa Mustaschbiljett, och hann knappt ställa frågan ifall han skulle hänga med då han genast sa att det skulle han inte ALLS det och varför tycker jag om DEM? De flesta vet bättre än att ifrågasätta min musiksmak, men denna person har bara känt mig i 13 år, så jag påbörjade en kort utläggning som tack och lov bröts för att mitt avbrutna headset ramlade av huvet.

I alla fall. Det funkar alltså inte att säga till folk vad de bör göra, för de gör bara tvärtom ändå. Om man däremot låter bli att tjata så löser det sig i alla fall. Så nu sitter jag här och låter fullständigt bli att tjata på min lillasyster att hon ska komma hit och städa min lägenhet och laga saffransrisotto, mangoldsurprise och tiramisu åt mig. Bums.

Men då kommer han med mustaschen....


Kommentarer
Postat av: Beritdolores

Godmorgon !

Jag har slutat tjatat....och det är rätt så skönt.

Dessutom så får de verkligen se, de som man tjatar extra mycket på, vad det kan bli för konsekvenser av detta, då man slutat tjatat. Exempelvis tvättar man inte sina skitsaker, fast man tjatat och påmint.Ja,då står man där till slut både byxkalsongtroströjlös....Som sagt, nä, sluta tjöta så blir allt mycket lugnare och det är då förändringarna sker....

Kul blogg du har förresten....

Nu är det fikarast....

Trevlig helg..

2008-09-05 @ 09:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0