Oh, you pretty thing!

OK. En kort bakgrund. Dojjan ska hjälpa mig att hitta en frisyr, och eftersom hon är en bit bort och inte är så bra på att öppna bifogade filer, så lovade jag att lägga ut en bild på min nuvarande frisyr på bloggen, så att hon vet vad hon har att utgå ifrån. Ni vet ju att jag haft alla Rod Stewarts hårstilar, och nyss märkte jag att David Bowie härmat mig också.



Dojjan fick dock storhetsvansinne av sitt uppdrag, och har föreslagit allt ifrån långa blonda dreadlocks till en piratfläta till Sarah Jessica Parker. Kan tala om här att Dojjan inte har något som helst hum om vad som är realistiskt möjligt när det gäller mig och frisyrer. Särskilt inte som hon vill att jag ska ha "sån där syntfrisyr, som typ Martin Gore!".

"Eller Bob Dylan, du kan ju ha som när han var yngre!"

"Eller! Lord Byron! Eller, en tribute to Walt Whitman!"



"Eller!!! Madonna får det bli! Har inte ni typ likadan ansiktsform?" (här fick Dojjan en lång föreläsning om skillnaden mellan hjärtformat och avlångt ansikte och övriga små detaljer som skiljer mig och Madonna åt)

"Eller! Han i The Darkness? Ni är väl lite lika?"

"Ah! Fredrik Wikingsson!"

"Harry Potter!"

Sedan fastnade hon helt i Madonnatänket och gav mig instruktioner om hur man gör sin egen strut-BH.

Jag har bestämt mig för att spara ut håret.

Kommentarer
Postat av: Dojjan

Lika när det gäller ansiktsformen, kära vän, i övrigt är Justin (visst heter han så?) långt ifrån lika tjusig som du!

2008-11-10 @ 22:12:06
Postat av: dojjan

Lika när det gäller ansiktsformen, kära vän, i övrigt är Justin (visst heter han så?) långt ifrån lika tjusig som du!

2008-11-10 @ 22:13:37
Postat av: Anonym

Har du tillverkat en strut-BH? Spikat upp den också?

2008-11-11 @ 10:30:19
Postat av: Dress Like a Princess

Hahah underbart inlägg :) Piratfläta hade väl vart nått?

2008-11-11 @ 10:36:37
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0