Hus och hemskt

I Lund finns ett rivningshus som ett gäng initiativrikt folk ockuperat och kallat Smultronstället. Folk från kommunen har varit där och inspekterat och lovat att ifall huset rivs så ska de boende få reda på det i god tid. Grannar och andra har varit dit och sagt att det är bra att huset ockuperas och att någon gör något för att protestera mot bostadsbristen.

Häromdagen bröt sig polisen in i Smultronstället och tvångsevakuerade ockupanterna för nu ska huset rivas. Utan minsta förvarning.

Lite vardagselakhet som gör att jag misstror mänskligheten.

Men så finns det saker som gör att jag tror att det faktiskt kan gå framåt också.Det går en Coenfilm på bio nu. Med Brad Pitt. Två bra saker i en. Jag har visserligen gjort slut på ungefär alla pengar tre veckor för tidigt, så biobesök är inte prio ett just nu.

Men jag har faktiskt kommit på ett jättebra sätt att tjäna pengar. Hemifrån! To be continued.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0