Gimme gimme gimme

Om jag skulle köra någon slags topplista över favoritinlägg i min egen blogg, så skulle jag förmodligen bli ännu mer självupptagen än jag redan är, men även inse att det som blev mest poppis är det som jag inte själv hittat på. Ledd Seppelin bidrog ju med gårdagens ämne (HUNDAR, för er som inte riktigt minns eller som helt enkelt gått vidare i livet). Det gav mig en lysande idé.

Ni får stå för idéerna framöver. Kom med ett ämne, så skriver jag om det. Jag vill att ALLA är duktiga och ger förslag.



UPPGIFTEN ÄR ALLTSÅ: ge mig något att skriva om! Det får vara vad som helst, till och med sådant man kan tro är tabubelagt, svårt och opassande. Jag är inte rädd för att skriva om t ex E-type. Inte jätterädd i varje fall. Inte helt paralyserat skräckslagen.

Sätt igång.


Kommentarer
Postat av: becca

jaa:) ska hålla ett tal om min älskade kusin haha:D

2008-11-14 @ 17:33:20
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Anonym

De bästa minnena med 9a!



risk för eventuella gråt-attacker kanske (för min del iallafall), men jag känner mig nostalgisk för tillfället.



Kan komma med fler, lite mer "roliga" ämnen sedan, om jag kommer på några dvs.

2008-11-14 @ 19:08:17
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: dojjan

MoOOAHAhaha!What to do with all this POWAH!?! MoOAHAHAhaha...hmm.En sådan berusande känsla av makt har jag inte upplevt sedan Leffe-lärare i åk 5 gav mig i uppdrag att skriva upp varje klasskamrat som nändes missköta sina studier under hans frånvaro, då han mitt under en lektion skulle på hemligt uppdrag (förmodligen skulle han scora lite kaffe i personalrummet). Halva klassen (inklusive jag själv)fick kvarsittning på gympan. Maktberusning kan med andra ord ge värsta baksmällan...



"It's a very dangerous thing to do exactly what

you want...Because you cannot know yourself or

what you'd really do with all your power,with all

your power,with all your power.What would you do?"

(Flaming Lips)



...men kanske är det minst lika farligt att helt lämna över makten till andra (wink, wink, nudge,nudge)...



Indecent proposals:

- skriv en jämförande analys av de japanska

kortspelen Bakugan och Yu-Gi-Oh! (ber om

ursäkt, men det är sonens bestämda önskemål).



- berätta om din arbetsvecka i en haiku,i en

sonett eller i form av en islänningasaga.



- lista det bästa med JULEN!!!



- skriv ett författarporträtt om Irvin Welsh -

tourettdrabbat geni eller sexfixerad snuskpelle

vars böcker måste gömmas undan om man får

besök?



- lista de coolaste språken.



- skriv en utredning "Hollywoodproduktioner med

lyckligt slut - sentimental smörja eller en

manifestation av den amerikanska folksjälen?



- lista vilka lagar du skulle införa om du

bildade en egen stat i din lägenhet.



Okej... jag ska behärska mitt maktbegär (jag må ju visa att jag har lärt mig något av mina bittra erfarenheter från mellanstadiet)... du behöver inte skriva om allting, du får själv välja något av ämnesförslagen.

2008-11-14 @ 20:45:34
Postat av: alias Kvasthilda



Berätta



- hur det ser ut inne i huvudet på dom som sitter och hittar på datavirus.



- varför folk anser att SVART är en festlig färg (man får lätt det intrycket)



- vilken glass som är godast och varför.



2008-11-18 @ 18:52:20
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0