Första tillägget. Vinner.

För er som tyckte förra inlägget var svårt och djupt och nästan det vackraste ni läst om litteratur med olämpligt omslag och lika olämplig titel, så ska jag förtydliga: melodin måste ni göra själva. Skicka gärna in den till mig. I ljudform, jag kan inte läsa noter.

Andra saker jag inte kan:

- Skärpa mig
- Komma ihåg namnen på Abrahams söner
- Låta bli att bli hungrig precis innan jag ska sova
- Köra bil
- Spela piano
- Inse att jag faktiskt inte kan spela något instrument alls
- Hålla mig till vad jag bestämt. Skulle ju bara skriva om Dojjans ämnen, inte börja på helt obefogade listor.

Kommentarer
Postat av: Nyman

If you call me Nyman you might get some reaction back. But you dont say hello even when I meet you on centralstreet. Then you say it was because of my hat or whatever. Very bad excuse! Anyway, very good blogg :D

2008-11-18 @ 22:54:01
URL: http://newmanonearth.blogg.se/
Postat av: Kollegan

Jag var så inne på att text och melodi i förra inlägget hade med varandra att göra...och blev helt väck! Fick det inte att stämma i mitt huvud. Nåja- det som är VÄL tonsatt i mitt huvud har en tendens (mera än en tendens - snarare förmåga) att låta HELT annorlunda när det kommer ut ur munnen, än det låter inne i huvudet. Ungefär som att en röstförvrängare automatiskt slår till . I veckan gick jag och nynnade på en låt av Pink-som jag inte kan texten på, men jag vet att den är så att säga någorlunda på hitlistorna. Tror du att nån-någon elev (som var min urvalsgrupp, på grundval av att de är unga och förmodas "hänga med") kunde på nåt sätt hjälpa mig. Ingen (noll-zero-nada-nicht) kunde på något särr känna igen den melodi som de hörde komma ur mina hummanden-och jag lever i ovisshet om textraden ännu i denna stund. Go natt!!

2008-11-18 @ 23:27:14
Postat av: Kollegan

särr=sätt

2008-11-18 @ 23:28:04
Postat av: Weird Hat Guy

It was the only hat available at the time. And I cant call it a song. And its not about my thumb or cellphone. Its no singing at all. :P Enjoy

2008-11-19 @ 16:00:44
URL: http://newmanonearth.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Jag har alltid ansett att man får göra som man vill på sin egen blogg. Så DET så. Så länge det inte är åtalbart.

2008-11-19 @ 21:05:59
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0