Dikt overklighet

Hade ju bestämt mig för att låta vad jag drömde inatt styra mina beslut.

Jag drömde att jag fick dåligt samvete för att jag stoppade ner en person jag har svårt för i en liten kartong och tejpade igen och väntade ganska länge innan jag öppnade, trots att jag insåg att det nog är svårt att andas därinne. Drömde även att jag hade på mig min 25 år gamla regnbågsfärgade baddräkt när jag frågade en barndomsgranne om han ville spela fotboll. Någonstans däremellan bråkade jag med en kopiator samt blev fast i Tönnebro för att jag inte hittade till bussen.

Inte mycket till råd, där inte. Därför bestämde jag mig för att strunta i drömmen och låta verkligheten styra. Eller inte alls. Dikten får styra. Jag har nämligen beslutat mig för att styra upp den här bloggen litegrann och skriva inläggen i diktform hädanefter.

Här kommer en oresonligt orytmisk dikt om denna dag:

Huskurer

När man känner sig arg och tokig
Är det bra att göra kikärtskok ig-
en
Och känslan av att va ett våp
Går över av att städa badrumsskåp-
et
Bäst av allt om man är dum och inte riktigt tjusigt klädd
Är att bli lycklig av att höra på mycket Grateful Dead

Kommentarer
Postat av: Weird Hat Guy

Men du, gör en diktbok. Den kommer sälja som kall glass en varm sommardag. :)

2008-11-23 @ 21:32:16
URL: http://newmanonearth.blogg.se/
Postat av: Dojjan

What's in a dream? ...sometimes truth is stranger than fiction...

P.S. Instämmer i föregående kommentators uppmaning!

2008-11-24 @ 15:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0