Brunt, kärlekens färg.

Jag skulle ju inte. Hade jag ju bestämt. Skulle vara duktig och fokuserad och sluta med beroendet. För jag kunde faktiskt sluta precis när jag ville.

Men så såg jag en bild på chokladkaka med tranbär och cashewnötter och snart är jag fast igen. Tack och lov har jag dock inga ingredienser hemma och jag har totalt köpstopp ett tag. Men drömma kan man göra.



Och det var som ett tecken! För här såg jag bilden på kakan: www.veganvrak.blogspot.com och på den sidan finns inte bara underbara recept, utan även tips om en mattidning. Jag har länge tänkt att lösningen på en hel del av världens problem går via en vegansk, bra, mattidning. Har aldrig sett någon, så jag slängde ut idén om att någon borde göra en, på ett veganforum för ett bra tag sedan.

Och så får jag då se att det finns en redan! Grönsakslandet heter den. Horace Engdahl prenumererar, så jag måste självklart skaffa ett nummer jag med. Flera är redan slutsålda, så man får skynda sig.

Och efter en period av knäpp middag varenda kväll (läs: flingor)så ska här lagas mat idag. Jag ska jag göra något magiskt bra av linserna som the Kullsta Kings fick över efter att de bjöd på en rejält bra veganlasagne häromsistens.

Om jag bara kunde sluta tänka på kladdkaka så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan baka en kladdkaka åt dig :)

2008-11-08 @ 20:51:45
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och jag kan inte sluta tänka på de där choklad/chili-kakorna från Italien. De var totalt beroendeframkallande. Tröstade mig med lite kvarbliven limesorbet.

2008-11-09 @ 18:45:48
Postat av: alias Kvasthilda

Köpte en mörk chokladkaka med citron och ingefära efter att en klasskamrat lurat i mig att den var jättegod. Och det var den ju.

2008-11-09 @ 19:56:51
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0