OHHHH, stylish!



Det finns de som inte förstår The Mighty Boosh. Begrunda detta ett tag.

Det är svårt att inte bli glad av det här. Och det är helt omöjligt att inte nynna den när det är som mest olämpligt. När man ska försöka komma på var man har sin börs när man står på affärn och ska betala, t ex. Folk blir inte roade av det. Men folk är inte riktigt kloka.

Men det är ingen olämplig sång. Den är med för att påminna mig om att jag har en trasig hårtork. Och att jag är en duktig tjej som INTE gick på Dollar Store och köpte en ny för femti spänn. Det är farligt att vara i storstan, för då får man för sig att köpa knäppa saker. Jag köpte nästan en telefon idag, t ex. Gjorde jag ju inte, för de kostade miljarders kronor och fanns inte ens i den kombinerade modell jag ville ha, med mp3, kamera och hårtork i ett. Så nu ska jag försöka hitta en på egen hand på Internet. Det är hur svårt som helst, när man är som jag. Som jag är man såhär: 1. helt ointresserad av information som blandar bokstäver och siffror 2. helt oimponerad av att telefonen går att vika ihop till ett litet kuvert 3. inte ett dugg nyfiken på hur billigt det går att ringa med den. Försäljaren såg lite halvrädd ut när jag sa att jag inte tänker ringa med den.

Min telefon ska bara kunna spela finfina sånger med oöverträffat ljud, ta viktiga bilder samt skicka ännu viktigare sms. Viktigt är dock att den är så ful och rejäl att det inte gör något om jag tappar den på spisen och råkar lägga den i frysen utan att den tar stryk. Och jag vill inte ha några löjliga abonnemang från någon tokig kampanj där jag ska ringa hur många vänner jag vill för en förhöjd månadskostnad (och om jag slår till nu på en gång så får jag en gjutjärnspanna i miniatyr som bonus.) Jag ringer aldrig mina vänner från mobilen, om det inte är för att jag inte hittar hem till dem. Jag vet inte ens varifrån jag ska få så många vänner som gör att det lönar sig att gå med på något sinnesslött ringmycketerbjudande.

Jag vill bara ha en telefon som gör allt mycket roligare och lättare. Och som blir en flygande matta om man skakar den tre gånger.



Kommentarer
Postat av: uppfinnar'n

jag tror att jag ska ägna mitt liv åt att uppfinna en sådan telefon. om det är nu det rätta man ska kalla det. med tanke på att ringa inte är det viktigaste funktion telefonen ska ha.



om något år (när jag fått pantent på denna uppfinning och hela världen går runt med den för att den är så ball) så är nog inte "prata-inte-i-mobilen-när-du-kör-älskling" som folk säger, utan "föna-inte-håret-när-du-kör-älskling"

2008-06-25 @ 02:30:18
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: gammel göthe

jag tycker att du köper en tamagochi ist ;), mkt mindre och piper till när den ska ha uppmärksamhet.. precis som en telefon! :O

2008-06-25 @ 19:20:07
URL: http://alreadyalegend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0