Evan Dando och ett hjärta på snedden


Saker jag tänker på när jag hör Frank Mills med Lemonheads:

1. En tjej som hade ett trasigt liv och var dum mot sig själv. Det var många år sedan jag träffade henne. Jag önskar jag kunde ha hjälpt henne med mer än hur man rabblar de amerikanska presidenterna. Vi sjöng den här sången några gånger. Hon sjöng fint.

2. En tjej som också sjunger fint, som jag nog tänker kräva den här sången på beställning av.

3. En tjej som kommer att förstå varför jag tänker på henne när jag hör den här, när Evan sjunger vem Frank Mills påminner om.

4. Musikalen Hair, som är min näst bästa musikal. Vilket låter som om jag har gjort flera musikaler själv, och det kanske jag har!

5. Min lillasyster och Tor (känd från tidigare inlägg och www.freewebs.com/lotlotlotlot), som är med i Evans Fan Club. Än idag kan jag inte begripa att jag stegade iväg från en Lemonheadskonsert i Hultsfred för att gå och kolla på ett löjligt skotskt Motörheads-wannabeband vid namn The Almighty. Jag lämnade Evan för några striphåriga bikers-gubbar. Tror inte Evan har kommit över detta ännu.

6. Folk som jag tänker på ibland och undrar hur de har det och vill träffa igen.

7. Evan Dando. Igen. Hade glömt hur bra Big Gay Heart är. Den måste ni se och höra! Jag slänger in den här med. Särskilt roligt är det med amerikansk censur, som får Evan att kasta om ett par bokstäver och sjunga "duck my sick". istället för originaltexten. Man får alltså sjunga om spyor (vilket är nummer ett på min äckligastejagvetlista) i USA. Jag vet inte om jag ska flytta dit ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0