Kocklandslaget nästa

Det här inlägget skulle handla om att ljuga, för att knyta an till slutraden i det förra. Men så blev jag hungrig. De senaste månaderna har jag ätit som en seriefigur. Om det fanns någon seriefigur som ätit en limpa ena dagen, ett halvt kilo soyayoghurt nästa dag och ett paket cashewnötter dagen därpå. Och det bara till lunch. Jag har varit hungrig hela tiden men absolut inte velat laga mat. Förmodligen skengravid.

Idag tänkte jag faktiskt göra vettig mat. Kikärtsröra med nachos och grönsaker. Det slutade med att jag inte iddes fixa fram kikärter och inte heller kunde jag vänta tills jag tagit fram grönsakerna innan jag åt upp nachosen direkt ur påsen och sedan tyckte jag det var lite överkurs att skära tomater och gurka så jag åt dem direkt. Scones på det. Nästan hela kostcirkeln. Om kostcirkeln skulle varit ritad av en treåring på LSD.

Men nu tror jag det håller på att vända! Jag läste lite på http://www.vegankrubb.se/ och blev faktiskt sugen på riktig mat. Vill åka till Stockholm och äta på Malaysia och Chutney och andra bra vegoställen (fast Malaysia har likdelar också, men de gör mest reklam för sin veganmeny).

Anthony Kiedis: snygg vegan, svåra hängslen.

Tills dess ska jag baske mig göra lite bra käk själv. Fast först ska jag åka hem till mamsen. DÄR blir det ordentlig mat. Oerhört skumt att mammas matlagningstalanger inte alls gått i arv till mig. Båda mina systrar är jätteduktiga på att laga mat (åh! Nu vill jag äta lillasysters saffransrisotto! Eller storasysters pasta med bönor!). Det är inte så att jag är urdålig heller (ifall Noel skulle ha lärt sig svenska och råkar läsa), men jag tycker det är så förbaskat tråkigt.

Det kanske är en skada från hemkunskapsundervisningen i högstadiet. Jag hade en bra lärare - hon lärde mig koka gröt, baka bröd och göra pizza. Jag hade sedan en dålig lärare - hon frågade om jag hade anorexia eftersom jag inte ville äta någonting. Jag ville visst äta någonting. Strössel ur skafferiet, men inte fisken vi var tvungna att laga.


Bästa nyheten idag är att ekologiska Goodstore (http://www.goodstore.se/), Stockholms bästa affär, börjat med hemleverans. Tyvärr går det ju inte att få sojakött till brevlådan, men jag må väl åka till närmsta storstad och hamstra.

Och dagens grattis till dessa: http://www.peta.org/feat_sexiest_vegetarians_alive.asp

Dags att äta.

Kommentarer
Postat av: miss jacksson

jag tycker den där kostcirkeln verkar jättebra jag skulle kunna leva på den. jag älskar kikärtor. kanske är konstigt vi tonåringar ska ju bara gilla pizza och all annan fetdrypande mat

2008-06-19 @ 21:10:13
Postat av: m j

fettdrypande

2008-06-19 @ 21:11:20
Postat av: Rebecca M

haha, älskar din blogg Lotta:D

2008-06-19 @ 22:48:32
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0