Love Hurts

En hjältinna från Fabulous Four påminde mig idag om Brokeback Mountain, filmen som man måste se om man har ett hjärta. Om man inte gråter på slutet så har man inget hjärta, och då har man ju sett filmen i onödan. Och då ska man även fundera på om man verkligen lever, eller om man bara är en bit plåt. Jag grät visserligen på Brokeback Mountain, men jag tror jag håller på att bli en bit plåt, för jag går på bio för sällan. Måste åtgärdas.

Vad lär man sig av Brokeback Mountain? Det får ni avgöra själva. Kanske lär man sig att kärlek bara är skit? Då är det lika bra man tittar på denna video, med scener ur filmen och hata-kärlek-sången framför alla andra: Love Hurts.

EmmyLou Harris och Gram Parsons version knäcker de flesta andras. Gram Parsons blev inte ens 30 år, men han hann med att både bli polare med Keith Richards och att dra igång en ny musikstil med Flying Burrito Brothers samt att posera i kostymer som jag rakt aldrig skulle kunna ha gjort på slöjden. Dessutom sjöng han väldigt fint.  EmmyLou sjunger fortfarande väldigt fint och är jättetjusig inpå det.

Är kärlek bara skit? Tja. Ni får väl se. Det är hur som helst bara skit att Heath Ledger inte ens blev 30 år han heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0