PREMIÄR!!!

Ni som har ljudet på när ni läser detta vet ju att jag brukar spela kolossalt bra musik. Nu är det premiär för en speciell kolossalt bra musik, nämligen mina Kullstahjältar Landstroms finfina verk. Idag spelar jag A Lullaby For Dreamers. Ni som är lite småfräna och redan har hört Landstroms på MySpace kan ju bara ta ledigt ikväll, men ni andra måste genast kolla upp denna dunderduo på deras hemsida

De har nämligen gjort en massa andra magiskt koola sånger.

Något som är bra med Landstrom, förutom de galet bedårande medlemmarna i bandet, är att de får saker och ting gjorda. Det är jag helt fascinerad av. Själv är jag en prokrastinator. Det må låta som en häftig titel, ungefär som en kejsare i något litet bortglömt land, men det är inget vidare. Det betyder bara att man skjuter upp saker till morgondagen. Jämt. Man påbörjar något, som gör att man kommer på vad det egentligen var man skulle göra, så då går man vidare till den prylen och minns plötsligt att det ju faktiskt var ännu en annan grej som måste bli gjord. Och så håller man på så där i all evighet, tills ingenting blir gjort överhuvudtaget.

Och det är inte bara vad man gör, utan även vad man tänker, som sätter små käppar i ens hjul. Dagens illustration är ett tvärsnitt av min hjärna, och jag har döpt den till "Möjliga anledningar till varför jag inte skaffat barn, pensionsförsäkring eller skrivit klart min D-uppsats".


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är inte lätt det där med att göra nåt icke ogjort...

2008-12-16 @ 22:37:04
URL: http://emmaamartinsson.blogg.se/
Postat av: Ilona

Ja men så är det och bli till åren ;-), man glömmer hela tiden och på börjar 1000 saker.

Du förstår nu hur jag har det

kram

2008-12-17 @ 09:29:01
Postat av: niklas

det där om kladdkaka kan jag svara på, frödinge kladdkaka 25 kr. Dom är dom bästa! enligt mig förstås :)

2008-12-17 @ 10:41:01
URL: http://fiixs.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Jag hade inte hört dom. Jag skäms (lite).



Jag vill ockås ha en karl som kan kompa mig. Har nån en att låna ut?

2008-12-17 @ 21:57:52
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0