motgift

När man inte vill tänka på andra saker kan man undra varför den senaste kladdkakan smakar metall. Och när man vill sluta gnälla över saker som inte händer, så kan man glädjas åt att gårdagen slutade bättre än den började. Här följer en uppräkning:

Saker började vända när jag hittade en julkalender som inte gjorde mig less på julen.

Sedan pratade jag med Dojjan om något som jag helt glömt bort nu, men det var roligt just då.

Kladdkakeexperten ingav hopp om lyckad kaka i framtiden.

Lillasyster, mamsen och storasyster hjälpte mig i mitt svärande över saker som håller på att barka åt fel håll. Det kändes mycket bättre efteråt.

Sedan fick jag SMS från Annikan som tipsade om fin servitör i Stockholm, vilket ju kanske hjälper. Det botemedlet får dock vänta till våren.

Till sist fick jag en nobelprismässig dikt om potatis från en ouppmärksammad poet.

Somna lycklig, som Stefan Sundström sjunger. Det kan man faktiskt göra även när en del saker är lite på sned.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0