Bortskämd nunna hittar lysknappen

Lite sömn, grin och mandelmassa gör underverk. Spriten har jag inte gett mig på än. Och som jag och en klok man har kommit på, så är det ingen risk för heroinmissbruk heller.

Jag må nog stanna i klostret, men jag tänker inte sy igen hela hjärtat för det. För det är så otroligt många som måste få plats där.

Kram på er.

Jag tillägnar er och mig själv första dikten på länge:

You light up my life

Nästa gång du blir ledsen och inte känner dig så ball
Tänk då på att du har en fungerande lampa i din hall
Det kanske inte är så mycket annat i livet som händer
Men det blir i alla fall ljust i det rum som du tänder

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Nu fäller jag nästan en tår för att du träffade så rätt. Först låten som är så bra att jag var tvungen att blunda och nynna med innan jag kunde läsa och sen dikten som var precis vad jag behövde. :'-)



Tack...

2008-12-13 @ 19:01:03
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Nyman

Jag släpper av Tove sen hämtar jag dig. Så kl9 på måndag.

2008-12-13 @ 21:45:38
Postat av: Niklas

du är banne mig en smart och förnuftig kvinna! trevlig pratstund med dig fjärilstämjaren och fjärilen själv ikväll :)

2008-12-14 @ 01:47:40
URL: http://fiixs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror kakao! Som i kladdkaka! Fast, jag åt ju kladdkaka i fredags, och det vart inte ett dugg bättre! Jag gissar på att jag åt för lite..

2008-12-14 @ 10:55:07
Postat av: Anonym

hej. detta är en kommentar.

2008-12-14 @ 12:24:08
Postat av: Anonym

Droppa sprit (amaretto) i mandelmassa. Knåda som du aldrig knådat förr.

Smält MÖRK +70% choklad och doppa mandelmassa i. Låt svalna på bakpapper, in i kyl. Ät!

DET min käre vän, hjälper mot det mesta här i världen.

Känner man sig extra inspirerad kan man ju slänga in en nougat-bit i mitten på skapelsen också. Så galet gott! Gjorde en variant med kokos-massa och vit choklad också. Galet gott det med... kommer vara fet som en badboll efter jul HA!

2008-12-14 @ 19:36:50
Postat av: Boddan

Droppa sprit (amaretto) i mandelmassa. Knåda som du aldrig knådat förr.

Smält MÖRK +70% choklad och doppa mandelmassa i. Låt svalna på bakpapper, in i kyl. Ät!



DET min käre vän, hjälper mot det mesta här i världen.



Känner man sig extra inspirerad kan man ju slänga in en nougat-bit i mitten på skapelsen. Gjorde en variant med kokos-massa och vit choklad också. Galet gott det med...

kommer vara fet som en badboll efter jul HA!

2008-12-14 @ 19:38:01
Postat av: Boddan

Meh, buggig sida idag.

2008-12-14 @ 19:38:45
Postat av: Kollegan

Vilke spännande namnteckning du skrivit på anmälningslistan som sitter på dörren till fikarummet.

2008-12-14 @ 21:38:54
Postat av: Beritdolores

gOdMORgon !

Hi, hi, hi...härlig dikt! Det finns alltid någonstans ett ljus i mörkret...

Hej !

2008-12-15 @ 08:34:12
URL: http://svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0