Sommarpratare

En av de knäppaste fotbollsspelarna jag känner till har just inspirerat mig till att göra en lista. Normalt sett behöver jag inte inspiration för sådant, eftersom listor är det åttonde viktigaste i livet, men det har liksom varit lite Anders Lundinvarning här ett tag. Ingen kreativitet alls.

Men! Here comes...the sun. Inte. Men en lista. En sammanfattning av sommaren. Som är SLUT! Om en dag är det tillbaka till te-överdoser, ananasluncher, ständig hunger och papperslabyrinter och pennbrist och allmän förvirring och jävligt stor saknad.

Vad jag gjort sommaren 2008:

1. Maratonläst Rocky-album. (Kellerman, inte Stallone)

2. Ätit mer Singoallakex än vad som är tillåtet i Amsterdam

3. Lärt mina små italienare att man blir en sämre fotbollsspelare om man röker

4. Värvat en medlem till Djurens rätt

5. Svurit över min stereo 205 gånger

6. Lärt mig två nya ord (ett på norska och ett på något slags Bispgårdsspråk)

7. Lärt mig att sammetsskor med klack inte är skogspromenadsskor

8. Slängt en ring på en elektriker

9. Beundrat min telefon en gång om dagen

10. Spelat Metallica för mini-italienarna, som tyckte det var alldeles för lite rocknroll

11. Träffat hur mycket roligt folk som helst

12. Missat att träffa en vän för att jag är helt dum i huvudet och inte kan almanackan

13. Missat Magic Numbers på Yran för att jag är helt dum i huvudet och inte kan klockan

14. Tänkt att idioterna tar över världen
15. Tänkt att man måste stoppa idioterna från att ta över världen
16. Tänkt att man kanske är en idiot själv?
17. Tänkt att så är det inte
18. Tänkt att skärp dig, hela listan blir ju paj


19. Köpt Thin Lizzyskivor för halva Monacos stadsbudget

20. Köpt två helt oanvändbara plagg men åtminstone lärt mig att babyblå inte är min färg plus att jag alltid ska lyssna på min 6-årige personal shopper som kan min storlek och säger KÖP INTE.

21. Låtit bli att ta med stereon i bilen och istället sjungit Yesterday, Pärleporten och Björn Skifs samlade verk med min storasyster till min mors förskräckelse och förtvivlan. Inte heller gillar hon vår version av All My Loving, Let it Be eller Here Comes the Sun. Faktiskt så verkar hon inte gilla vår version av någonting.

22. Nött introt till Iron Man med italienarna tills den satt som en smäck.

23. Sett noll filmer

24. Glömt Star Wars-låten fem gånger, förväxlat den med Indiana Jones-låten lika många gånger

25. Spelat badminton med historiens kassaste boll 20 gånger

26. Uttalat följande klassiska mening när mina syskonbarn hittat konstiga djur i vattnet: "Ja, titta, det är liksom små mini-ålar". Storayster påpekade roat och förskräckt att det var blodiglar.

27. Fått  upprört SMS från lillasyster i Italien över att Robert Wells var på TV där

28. Vunnit i Alfapet en gång, förlorat två. Det senare p g a min mor och storasyster inte alls kan det svenska språket och inte godkänner klockrena ord.

29. Haft en väldans massa skoj

30. Fått tillbaka min plysch-jordekorre som kan spela Jailhouse Rock. Plus hans 15 kompisar, inklusive miniatyr-Gene Simmons, som bott i Stockholm några år.

31. Blivit chockad och arg och ledsen

32. Insett att jag kommer att bli spritt språngande galen om jag inte får sol mer.

Eftersom det blev en sådan bra lista tar jag och hyllar mig själv med nästa låt. Kim Gordon är med på min lista över favoritbasister. Men den listan kommer inte förrän i avsnitt 234 av denna såpa.

Kommentarer
Postat av: Stina

Superbra lista! Jag tycker speciellt mkt om delen där du tänker att du är en idiot som tänker ta över världen! :) Tack för tipset (www.godhandling.se) har läste lite på deras hemsida nu och hädanefter ska jag beställa genom dom, väldigt smarta människor som kommit på något så bra! Att du itne sett en ända film i sommar förvånar mej. Jag måste ha sett så många att jag int ens kommer ihåg hälften!

2008-08-11 @ 23:36:10
URL: http://nogg.se/stinajax
Postat av: Becca ;)

nä det tror jag vekligen inte att du skulle!

ja dom hänger typ efter väggen haha, ser mer ut som en garderåb här inne nu, men ganska mysigt!

Det är bra att ge bort!

2008-08-12 @ 11:11:56
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Stina

Vart har bloggaren Lotta tagit vägen? Jadu jag vet inte alls ja! Kärleksveckan verkar bli katastrof :(

2008-08-13 @ 21:27:23
URL: http://nogg.se/stinajax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0