Filmfegisen

På Folkets Bio går The Mist. Den ska jag se av ren princip, eftersom det är Stephen King. Tyvärr brukar 90 % av filmerna som görs på Stephen Kings böcker vara löjligt usla, men ändå. Exempel på bra Stephen King-filmer: The Shining. Den tyckte Stephen King själv var helt fel, så han låg bakom en nyinspelning på 90-talet. Den var totalt värdelös, med talande buskar och en helt felvald huvudrollsinnehavare som var lika skräckinjagande som Sunes pappa.

Fast The Shining är ju så hemsk att man bara vill lägga in filmen i frysen, som Joey gjorde med boken i Vänner. Det tog mig många många gånger att fatta den filmen, eftersom jag blundar hela tiden.

Ett till exempel på bra Stephen King-film: Pestens tid. Rob Lowe, Molly Ringwald och han som spelade Parker Lewis låter som väldigt dålig reklam för den filmatiseringen, men det blir liksom någon slags tvärtemoteffekt och de blir mycket bra istället för att vara übermesar. Filmen är väl sisådär 17 timmar lång, men då får man höra Crowded House med Don't Dream it's Over också.

Men skräckfilmer vill inte min biopolare se, så jag kanske ska göra ett vuxet-ryck och gå på bio själv. På skräckfilm. Ett socialt experiment. Man ska ju utmana sina rädslor. Chansen är dock större att jag  törs ställa mig mitt i skogen och sjunga God Save the Queen eller höra på en hel låt med Coldplay.

To be continued.



Matt Dillon har inget som helst samband med detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: E'.

Svar: Haha, men jag trodde inte du var så förtjust i metal . ;) xD du tycker ju mer om beatles och sånt . :p :)

2008-08-24 @ 11:57:32
URL: http://eedvardson.blogg.se/
Postat av: AxL

nej, på bio menar jag ^^. Monopol är kul by the way.

2008-08-25 @ 00:04:55
URL: http://neveralegend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0