King Midas in Reverse

 
Tills imorse hade jag ingen aning om att det fanns något som heter Gold Plating när det gäller företagsregler. Om någon hade frågat mig igår kväll vad jag trodde Gold Plating betydde när det gäller företagsregler hade jag trott det betydde något positivt. Dessutom hade jag nog krävt att få intressantare frågor på kvällstid än så. 
 
Imorse läste jag i Kommunalarbetaren att Gold Plating inte alls är några glada företagsregler. Det är tvärtom. Det är ONDA regler. Det är regler som gör att företagen inte kan växa och frodas och leva lyckliga i alla sina dar. Gold Plating är riktigt helsikeshittepå. 
 
Gold Plating innebär att företag inte håller sig till minimiregler när det gäller anställningstrygghet och skydd mot t.ex. cancerframkallande ämnen på jobbet. Gold Plating innebär att företagen går UTÖVER de regler som finns och är strängare. Gold Plating är alltså att se efter sina anställda litelite mer än vad man egentligen behöver. 
 
Det där guldpläterandet är något som svenska företag sysslar med, tycker EU. Det är inte bra att svenska företag sysslar med sådant. Inte nu när EU jobbar järnet för att försämra arbetsvillkoren för folk  förbättra för företagen och konkurrenskraften och för feodalsamhällets återinförande  ett lättsammare näringslivsklimat.

Gold Plating är alltså Djävulens påfund, säger EU och Föreningen För Folk Med Riktigt Dyra Kostymer Och Knytblus Eller Annan Klichéartad Bild Av Företagare Med För Stor Inkomst För Att Bibehålla Vett Och Sans. 
Enligt dem är Gold Plating något som måste upphöras med å det snaraste, för annars har vi plötsligt företag som förbättrar arbetsmiljön för personalen och vem vet vad som händer då? Uppsving i folkhälsan och annat otyg. 
 
Det värsta med allt ovanstående är att det är på riktigt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0