Nicko & Pulver


Man har ju för tokroliga vänner, alltså. Min ena kompis, helcrazy F-kassan, försöker övertrumfa min andra polare, supertossiga A-kassan.

Det blir lätt sådär när de dricker för mycket, de två galna galoscherna.

Jag frågade A-kassan när jag får mina pengar den här månaden. A-kassan asgarvade och sa att A-kassan mejlat F-kassan för att fråga var jag hållit hus de senaste månaderna. A-kassan vet mycket väl att jag praktiserat och alltså fått pengar från F-kassan, men A-kassan vill toka till det extra mycket och vill veta på riktigt, alltså jätteRIKTIGT med ett INTYG från F-kassan. Annars GILLS det inte. Alltså har A-kassan mejlat F-kassan för att få en "återrapportering" (de hittar på ord lite hur som helst på fyllan, skyll inte på mig).

F-kassan vägrar svara på mejl. F-kassan viker pappersflygplan av min "återrapportering".

Två mejl har A-kassan skickat iväg. F-kassan sitter med tjurnävarna i byxfickorna och ruskar på huvet. Vill inte svara. Vill inte. Vill bara sitta och titta in i väggen.

Jag mejlar A-kassan och frågar om det betyder att jag inte får några pengar. A-kassan fnissar och säger att jag ju inte kan få några pengar förrns F-kassan vill svara på mejl. Men jag kan väl såklart fråga F-kassan själv om F-kassan kan rappa på lite. Hohoho.

Jag ringer F-kassan. Det gör även resten av Sveriges befolkning och jag hinner inte stå i telefonkö hela dagen. Tiden går och jag får inte en enda peng.

På kvällen träffas A-kassan och F-kassan igen och tittar i taket och sniffar lim och fnittrar ikapp. Och jag ska inte klaga och svära för hallå det är ju ba sådär reglerna är jöh. Slappna av, hörrö. En världslig sak, pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0