Fruktstund

Ser blodgrape på affärn och tänker men vaffevaresålängesenjaåtblogrejp och så köper jag två stycken och där rök halva höstbudgeten.

Tre dagar går utan att jag kommer ihåg att jag har lyxfrukt hemma, eftersom den ligger och ser ut som en citron bland citronerna.

Men så blir det fredagnatt och då får man vara hedonist enligt bondepraktikan. Fram med blodgrapen och skalningsskillsen. Tjockt skal, jorå. Inte mycket frukt kvar, men det är inte kvantitet som räknas.

Hur var det med de där tjocka vita hinnorna? Skulle man skala bort dem eller var det där all nytta sitter? Kanske det är jättegiftigt? Jag lämnar hälften för att gardera mig.

Äter grape. Kommer ihåg att Liten Syster sagt något om grape. Att det tar bort effekten av p-piller. Sitter jag här och blir gravid i min ensamhet?!?

Eller var det något annat som var farligt med grape? Jag äter upp hela, eftersom det är fredag och då är det rocknroll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0