Renlighet är en dygd och jag är en liten kantarell

Jag berättar för er att mannagryn är små och jättemånga och inte vidare mycket till prydnad i utspridd form på köksbänken.

 

Vårstädning. Så har jag skrivit på min att-göralista. Jag har skrivit lite väl många saker på min att-göralista, med tanke på att jag äter tid till frukost, lunch och middag. Och så alla mellanmålen som jag måste ta ständig semester för att hinna med.

 

Vårstädning. Jag har aldrig någonsin i hela skörlevnadslivet mitt vårstädat. Jag har flyttstädat, fyllestädat och fuskstädat. Men vårstädat, det har det aldrig blivit hemma hos mig. När man vårstädar ska man slänga ut alla möbler, skruvar, makaroner och hela skivsamlingen (utom den där konstiga skivan med Pitch Shifter och annat bröl, som jag verkligen inte ids höra på igen och därför borde lägga i någon insamling till bättre behövande, men varför ska jag tvinga dem att höra på ostyrslig och tråkig musik?) på gården.

 

Om man inte har någon gård (se: mitt boende) så blir det genast lite svårstädat. Men det var ju VÅRSTÄDAT det skulle bli, och så har man fastnat i en ordvits och så var det med den dagen.

 

I alla fall. När man har slängt ut hela bohaget är det dags att tvätta fönster, skura golv och blästra väggarna. Därefter är det bara att pynta med nyinköpta textilier i vårens alla färger. Till exempel kan man hänga upp vattenpölsfärgade filtar lite varstans.

 

Sedan är det Antikrundan på TV och Napalm Death på transistorradion.

 

Om man däremot undviker vårstädning hinner man med att kramas, lyssna på Warren Zevon samt äta en massa rödbetor.

 

Välj själv, detta valår till ära.

 

 


Kommentarer
Postat av: Dojjan

Veckans tips för den pysselsugne konstnären:

Måla mannagrynen med magnetfärg och låt torka innan du häller ut dem på köksbänken. För sedan en lagom stark magnet runt i luften alldeles ovanför grynen så att de bildar ett intrikat mönster som manar betraktaren till eftertanke och överväldigande djupsinnighet.

2010-04-14 @ 18:31:47
Postat av: ilsan

ett till tips kommer här, har du en gammal lp skiva du inte vill lyssna på, in i ugnen en stund och böj till och hopp så har du en snygg fruktskål

2010-04-15 @ 11:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0