Replokalsinne

Det sägs att allt vill framåt
Vem som sagt så och till vilka
Det kan ni inte begära
Att jag ska hålla koll på

Utveckling är alltings förutsättning
Sägs det
Någonstans
Som sagt så vet jag inte
Ställe
Person
eller publik
För dessa påståenden

Jag tror väl också
Det är bra
Eller åtminstone
Lämpligt
Att fösa sig själv
Framöver
Mot stupet
Eller bara
Mot soffan
Men mest
Mot en ny dag

Som gör att man blir äldre
Visst
Men inte blir man yngre
Av att titta bakåt

Upprepa sig
Ska man inte göra
Varje dag har
En ny
Oro i magen

Fast ibland
Ser upprepning inte så
Dumt ut

Kram
Kram
Kram

Kommentarer
Postat av: Å

Och kram till dej.



Du har väl hört den gamla historien om fågeln:



Det var en gång en fågelskådare som till sin förvåning fick se en fågel som flög baklänges. Han blev så fascinerad av detta udda exemplar att han helt enkelt följde efter den tills den sökte nattkvist. Det var inte alltför svårt att hålla jämna steg med fågeln eftersom den dunsade i både här och där så fjädrarna rök.

- Kära fågel, sa fågelskådaren, jag har lagt märke till att du flyger åt fel håll. Varför i all sin dar gör du så ?

- Från min synpunkt sett, svarade fågeln, flyger jag åt rätt håll. Du förstår, det intresserar mej inte ett dugg vart jag ska men jag är vansinnigt intresserad av att ta reda på varifrån jag kom.....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0