Snart så.

Fullmånen rullar in! Hej och hå! Let the madness begin!

Som om det någonsin tagit en paus.

Jag vet inte vilken sorts brudklänning jag ska ha. Kanske jag ska sy en av alla gamla Smash Hits som jag hittade under städfnattet. Varje gång jag har flyttat har jag slängt några nummer till, men jag kan inte förmå mig att kasta allihop. Det kan tyckas lite märkligt, eftersom jag vid en genombläddring märker att nästan varje tidning innehåller artiklar om Rick Astley och en poster på Pet Shop Boys.

Jag har till viss del sparat tidningarna för att ge till mina barnbarn, men jag blir lite tveksam. Det är få människor jag så ypperligt LITE vill läsa om, som Rick Astley. Och det är nog nästan ingen annan grupp som jag absolut INTE vill ha planscher på så mycket som Pet Shop Boys. Och jag vill absolut INTE att mina barnbarn heller ska fördjupa sig i Rick Astley och sätta upp Pet Shop Boys på väggen.

Men ändå. Det går liksom inte att slänga bort mitt främsta läromedel från min barndom. Ni som är för gamla och för unga för Smash Hits vet inte att det var en magiskt fånig och jätterolig engelsk tidning i grälla färger om alla möjliga små och stora popstjärnor. Där lärde man sig så viktiga saker som vad Kylie Minogue helst har som smörgåspålägg (choklad) och vad Metallicas sång One handlar om (en man som bara är en hjärna, nästan utan kropp).

Igår lärde jag mig att världens högsta berg varken är Mount Everest eller K2. Men vad det hette har jag glömt.



Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Carina Berg...?



"Never gonna give you up, never gonna let you down..." dansar iväg i månskenet

2009-01-07 @ 23:56:10
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: ilsan

har du oxå spelat retro??

2009-01-08 @ 14:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0