Svärdottern

Upp i ottan för att jobba första dagen efter min Bob Dylan-inspirerade åktur ner i backen. Påklädning ett äventyr genom svordomarnas land. Ännu mer svordomar när hälften måste av igen för att jag blir en fyraåring och måste kissa precis när jag klätt på mig allt.

Helt glömt bort hur man jobbar, så det mesta lät som svenske kocken i Mupparna idag. Nåja, elever bör härdas.

På väg hem i halkan går jag med myrsteg och svär över att jag glömde vantarna hemma imorse.

Nästan hemma ser jag att hela kvarteret är mörkt och då svär jag över att det är strömavbrott och att jag glömt det, trots att jag vetat om det hela helgen.

Just när jag går med bistra och försiktiga steg mot vårt hus tänds alla lampor igen och jag slutar svära.





Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Ojoj, vilken tur du har! Strömavbrott kan vara jobbiga om man inte är förberedd. Å andra sida ger det en en anledning att tända massa ljus vilket är jättemysigt.



Sverige saknar verkligen en veg-kock. Världen också. Det är inte så gott om dem utomlands heller, om jag inte minns fel...

2009-12-07 @ 19:26:35
URL: http://brutalchoklad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0