Kapitel 11: Britney blandar sig i leken

De blir allt slugare. Man får passa sig. Som det sades i Twin Peaks (den där dokumentären om Arbetsförmedlingen och A-kassan, som gick på TV på 90-talet) : "The owls are not what they seem".

Och även fast inte ugglorna är vad de verkar, så anar jag dem i mossen. Kanske till och med i mössan, som jag står med i hand.

Den illistiga planen som regeringen och SÄPO tvingar Handläggarna att genomföra, är: total distraktion.

Idag kommer jag inte att ha tid att vare sig söka jobb eller fylla i kassakort (jag har visserligen inte fått behörighet att fylla i kassakorten ännu. Det kom ett brev som man måste fylla i och skicka tillbaka. Då ska a-kassan sedan skicka tillbaka ett brev med en kod som jag måste ha för att fylla i kassakorten på nätet.  Hela den proceduren tar alltså minst en vecka. Men jag har hursmhelst inte fått något beslut om att jag får a-kassa, så att fylla i kassakort är mest ett sällskapsspel här hemma.).

Jag kommer att vara fullt sysselsatt med De Ondas nya giv. De ligger bakom sajten MSN News, som råkar vara startsida på denna dator. Idag frågar MSN News mig följande: Britneys bikinisamling - vilken färg tycker DU  hon passar bäst i?

Förstasidesnyheter som vänder sig direkt till MIG kan jag inte ignorera. Tur att TVn inte är ikopplad. Då skulle nyhetsuppläsarna börja ge mig uppdrag. Och sedan kommer de in i huvudet på mig när jag ska sova. Men då går de allt vilse bland allt rat.

Nåja. Har inte tid att skriva mer, måste göra en klippdocka av Britney och prova olika bikinis på na.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bakini säger Erika och det är ju ett ganska kul ord.Har man inte just så roligt så kan man tänka på sånt....

2009-08-25 @ 21:52:55
Postat av: ilona

hoppsan, nu verkar det vara dags för en fika och lite karriärs tips, klipp dockor? barbie?

nä här måste till en räddningsaction innan du går tillbaka till typ 7års åldern.. kram

2009-08-26 @ 09:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0