Wine, not whine

Jag kan inte skylla på Iggy Pop. Men inte hjälpte det precis att höra på I'm Bored när jag var skitless på det mesta och framför allt mig själv.

Det som däremot hjälpte var att bli uppringd först av liten syster (som liksom jag hade glömt bort namnet på Iron Maidens gitarrist.), därefter av Dojjan (vars son bestämt tackat nej till att följa med på älgjakt  - ger mig hopp om The Next Generation), och till sist av storasyster (som enträget försöker uthärda Celebrity Survivor. Vi kom fram till att högklackade sandaler och minibikini i oländig terräng är inte den smartaste uniformen. Om man ska se på TV.).

Jag gnäller så outsägligt mycket. Och när jag gnäller så är det ingen hejd på hur svårt det är att sluta gnälla. Jag fastnar, liksom. Då är det bra att tänka på hur otroligt lite jag har att gnälla över och att det jag har att gnälla över mestadels är självförvållat.

Istället ska jag fira idag. Fira alla roliga som jag tycker om. Hurra för er! Och jag flyttar härmed Iggy Pop lite längre ner i låtlistan.





Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Heja heja

2008-10-18 @ 11:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0