Inte riktigt börjat än

Det är som att gå på konsert. Du är som en totaluppskruvad femåring som ätit adrenalintårta och du är på vippen att svimma av förväntan men du knuffar dig ändå fram till scenen och står där och skriker lyckorusiga och desperata ramsor och så syns några skuggor vid kulisserna och en av dem tar sig fram till mikrofonen och du vet, DU VET, att nu är det på gång, snart kör de igång första tonen och du kan knappt hålla dig på benen och så hör du äntligen första tonen och....

"one, two, one-two, one, two"

Soundcheck. IGEN! Dina idoler sitter backstage och äter champagnemarinerade jordgubbar ur någon groupies öra och tar all tid i världen på sig. Om de ens kommit till lokalen. Kanske är de på Clas Ohlsons. Istället får du stå där och känna nackspärren komma smygandes efter att ha stirrat upp mot alla roadies som släpar sig omkring bland förstärkare och sladdar och snart börjar du tappa både mod, vett, sans och sminkning.

Lite så är det här. Vi har inte kört igång än. Vi är alltså jag och mina små DJ-vättar. I väntan på att själva nedräkningen till låten som är bättre än Diamonds and Rust kör jag den låt som jag tyckte var bäst i ett helt gymnasieår. Sultans of Ping FC är en grupp från Cork på Irland, som gjorde att jag blev omnämnd på TV2. För att jag önskat en video med dem. Jag blev oerhört berömd bland min granne då. Den videon heter Veronica och är inte med här, men se den gärna ändå, eftersom killen sjunger i guldväst och hotpants om en tjej som inte är så himla bra men han gillar henne ändå.

Sultans of Ping FC har gjort många bra sånger. En om en fisk, en om en puckad tjej och en om någon som pratar för mycket. Och så den här fantastiskt tragiska historien om en kille som tappat bort sin favorittröja. Ni som varit med om något sådant sorgligt får försöka härda ut ändå.

Det kanske bara är tunnelbanetjuvlyssnerskan som håller med mig här, men är inte sångaren väldigt lik vår favoritpianist från Nora? Fast jag tror inte de har riktigt samma garderob.


Kommentarer
Postat av: lillmalen

Ojoj, denna sang hade jag glomt bort! Men den ska genast foras in pa den lilla interna lista jag har med mig sjalv om sanger du larde mig pa vag till och fran stan. Andra sanger pa listan ar Should I Stay or Should I Go; KKK took my baby away; Sally MacLennane (vilket impade mangen irlandare, att jag kunde sangen alltsa, inte att du lart mig den, for nagot ar sedan under ett race med trad. irlandska sanger, pa en pub, innan jag borjade dricka Martini och mest bara drack Guiness och Whiskey). Oj vilken rorig parentes.

Du larade mig aven nagon sang om nagon som jobbar pa kontor. Men den minns jag inte langre. Men jag minns att vi stannade i kurvan ner till Punkten, dar den ar nu alltsa, for att du var tvungen att forklara texten for mig. Mycket slit for ingenting.

2008-06-27 @ 21:49:23
Postat av: TapetDJ

Va faen, jag har helt glömt vicken kontorslåt det är! Och inte visste jag att jag kunde Sally MacLennane heller, äre we walked into the station in the rain barabaram? Haha, som Svingelskogen!

2008-06-27 @ 21:58:24
Postat av: TapetDJ

Dörnörnönönönönönö- drn drn drn! Men kunde vi den spanska texten då? Den spanska texten blev en annan...nä, det gick inte att göra nåt kul alls av det där.

2008-06-27 @ 21:59:51
Postat av: lillmalen

Ja se dar, Svingelskogen, annu en sang du lart mig! Och ja, det ar Sally MacLennane. Erkanner att jag kollade upp lattiteln. Den spanska texten till vad? Iron Man?

2008-06-27 @ 22:17:39
Postat av: TapetDJ

Nämen va ju skajastannkvarelleskajagå!!! Fast de lät baske mig som Iron Man, men den är ju dörnö-dörnönö, dörnönönönönö nej nu tappa ja bort mej på hur mycket det skulle va på slutet. Haru sett filmen Iron Man? Svingelskogen har jag tyvärr inte lärt dig, för du kan fortfarande inte trummerna på den. Du klarar Immigrant song, men inte den!

2008-06-27 @ 22:21:06
Postat av: lillmalen

Nej, den enda sang jag kan pa spanska ar Guantanamera, men den hatar jag sa den tanker jag inte sjunga har. Nej, har inte sett Iron Man, men Jarnjatten ja. Valdigt bra film. Jag spillde precis ut en halv flaska vin pa mitt golv. Kanske lika bra. Lattare att ova pa Svingelskogen pa sa vis.

2008-06-27 @ 22:26:38
Postat av: Tapetklister

Kan du inte Feliz Navidad babababaaa? Du kan inte jämföra tecknad film om Plåtniklas med ROBERT DOWNEY JR!!!! Visst måste man kasta ett glas vin över axeln när man spillt sådär?

2008-06-27 @ 22:38:31
Postat av: lillmalen

Kom forresten pa: Don't Think Twice, It's Alright ar kanske en av de basta latarna nagonsin. I alla fall nar man ar sa dar sotsurt sorglig och inte vet vad man ska gora av sig sjalv. Fast nu kom jag pa jattemanga bra latar. Ska nog gora en egen lista.

2008-06-27 @ 22:39:11
Postat av: lillmalen

Jamen julsanger raknas inte. I alla fall inte i min varld. Roberto Downey Jr i all ara, men jag tycker det ar pinsamt att han gor superhjaltefilmer. Sa hon som faktiskt sett senaste Indiana Jones-filmen pa bio.. Men min ursakt ar att jag var hungrig och popcorn var det narmaste mat jag kunde komma och jag vagrade se Sex And (In) The City. Dessutom var jag pa date, typ, och da far man inte vara kinkig vare sig med mat eller film.

2008-06-27 @ 22:42:33
Postat av: tapetskonstnär

VA????? DATE???? NY?????



Men Iron Man är en dokumentär, pappskalle, ingen superhjältefilm.



2008-06-27 @ 22:47:26
Postat av: lillmalen

Men nej, date med samme gamle, men man maste ju anda uppfora sig och inte gnalla allt for mycket.

Och sen nar blev Marvel-filmer dokumentarer?!?!

2008-06-27 @ 22:50:26
Postat av: tipptapetippetapp

Du snackar en massa larv, Marvel var inte alls med, det var bara Robert. Och om ens dejt vill se Indianen Jonas så kanske man må hetsäta popcorn, det fattar ju jag med.

2008-06-27 @ 22:52:32
Postat av: lillmalen

Men vad fanken snackar du om? Hur kan Marvel inte vara med i en film som bygger pa en Marvel-serie? Missade jag nagon pik dar?

Ens date ville val egentligen inte riktigt se Indiano Jones heller, men vi hade gett oss fanken pa att ga pa bio. Vi hade dock glomt kolla utbudet innan.

2008-06-27 @ 22:57:31
Postat av: lillmalen

Men nu far det vara bra. Jag har fatt lana dator och fatt ett kort med forbetalt internet for att hitta jobb och husrum, inte for att sitta har och prata poffkorn.

Sa kram pa dig och go natt!

2008-06-27 @ 23:01:30
Postat av: tapetkram

puff å kram på dig. Kom snart tebaks. Och klart Marvel var med i filmen, det kanske var han som hade Gwyneth Paltrows peruk? Du skulle nog fattat om du fått i dig vinet du hällde ut. Kram kram. Klipp dig och skaffa dig ett jobb nu. Och nånstans att bo. Annars fåru komma till Hammarn. Bion går en gång i veckan. Vintertid.

2008-06-27 @ 23:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0