I'll leave you in the summertime

Börjar bli en tuff kamp, men det är - som min gamle gode kalasknutte Dr P från Nyland brukar säga - ba häääälit! Det är lika bra att ösa ut den här på en gång. Den får mig alltid att vilja göra slut med någon på direkten. Tror jag ska börja skrika ut titeln till någon slumpmässig medpassagerare på bussen precis innan jag ska kliva av.

Jag velade lite mellan den här och Since I've Been Loving You, som också är osannolikt bra. Och en slags göra-slut-sång det också. Jag är väl helt enkelt på humör för att dumpa någon idag. Passa er allihop.

Robert Plant är också lite velig, för i sången ska han först lämna nån och sen ska de promenixa i parken ihop. Fast sen ska han minsann dra ändå. Och det gör han nog rätt i. Det är ju sommar och allt.

Robert Plant är kungarnas kung (finns några andra kungars kungar också, don't you forget), och typiskt hans goda smak att välja en låt som Joan Baez gjort i original. Hon har gjort någon annan sång som är väldigt bra också, men just nu kan jag inte komma på vad den heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0