Kramen.

Idag skulle jag gå in i klassrummet, men det var fullt med möbler i vägen. Kanske lika bra det. Det var lite symboliskt och bra att det inte gick att komma tillbaka dit.

Den sista (?) videon här på tapetorkester-dj är tillägnad alla er som varit därinne, men också alla er andra som jag tycker om och saknar. Den här låten är lite magisk, för den får mig alltid att tänka på nästan alla som ryms i hjärtat. Men jag nämner bara er som brukar läsa här eller några av era kompisar. Det finns antingen en textrad om var och en av er eller så är det något annat med sången som hör till er. Kanske ett piano-intro? Som i en utebliven pianolektion? Minst två stycken kan känna sig träffade där...:)

Ska snart lämna lilla byn för större by ett tag, så det blir lite nostalgiskt, det får ni ta.

Ni som har varsin rad (fast alla läser inte här, så det blir en hälsning rakt ut i rymden):

- Liten syster. Jag minns när jag fick hålla i dig första gången när du kom hem från BB.

- Tor och S. Alla lektioner har vi inte gått på...en del var vi bara fysiskt närvarande på. :)

- Favorit-DJ. Ett soligt minne, som du nog inte minns.

- Favorit-storyteller. Gissa rad själv.

- Stor syster. Vi improviserar oss fram.

- Blogg-syster. Vi har varit rädda för saker vi såg (eller såg vi verkligen något? Var det kanske någon bra skådis som lurade oss med sin skräckslagna blick., hoho... ) i mörkret...

I övrigt får fina Tori mig att tänka på tre andra fina rödhåriga personer. En väderbloggare, en Leonard Cohen-beundrare och en stor syster. Igen.

Och naturligtvis, en hälsning till Flash. Som fick mig att börja lyssna på Tori ordentligt. Och till Dojjan. Som räddade mig från Madonnaträsket.

Och till alla er andra, till exempel en som sjunger på beställning och en med The World's smartaste frågor:

How did it go so fast/You'll say as we are looking back/And then we'll understand/We held gold dust in our hands.

Japp.









Kommentarer
Postat av: ica-polaren

hm,. kan det vara jag som är blogg-syster tro?



och har du inte märkt min spelare förns nu? lotta lotta, börjar den inte spela automatiskt? det gör den för mig. eller har du inte orkat påpeka den förns nu kanske?:p haha



har dock lite svårt för att lista ut "min rad" i låten. hm,.. :p

2008-07-10 @ 22:10:54
Postat av: Anonym

och du förresten! fixa en själv vettja!:)



http://myflashfetish.com

2008-07-10 @ 22:25:15
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Rebecca M

väderbloggaren that's moua :) haha

2008-07-10 @ 23:03:51
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Anonym

så du menar att jag har SÅ mycket dålig musik? näe, detta går jag inte med på:p



du gör såhär: du kopierar koden. går in på din blogg, design, sedan kodmallar, sedan klistrar du in den efter <div class="navheader">Sök i bloggen</div>

du kanske får leta lite efter "sök i bloggen" men du hittar den nog. och tillslut trycker du på "spara kodmall"

:) och om du vill lägga in ny musik på din spelare. ändrar du på myflashfetish.com. men då måste du spara igen, och klippa och klistra :p

2008-07-10 @ 23:13:52
Postat av: Anonym

ja, det där gick ju bra!:) haha,



jasså du, inget fan av jason? ^^

2008-07-10 @ 23:49:28
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Rebecca M

ingen dator på veckor stakars dig!, jag höll ju på att dö när ja var uta i två veckor kom du ihåg (miljöpriset),höhöxD



jahopp, då får du väl hålla koll på vädret ngn annan stans, tidning eller så?! hahah

men hare bra Kraam!

2008-07-12 @ 10:46:51
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: tove

hoppas du får det bra!

men jag är fortfarande lite besviken över att du inte ska se kris, men men, alla har jju sina prioriteringar. :)

2008-07-13 @ 02:23:12
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Becca ;)

Lotta ska du gå på yran?:) vilken dag?:D

2008-07-30 @ 00:07:33
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0