Skamlös men ärlig reklam och en massa tack till allt bokstöd

Helt utan skam i kroppen gör jag nu reklam för boken min. Snart. Först vill jag återigen tacka ("återigen"? Tänk om jag glömt att tacka förut! Säkert. Då blir det både förlåt och tack här.) alla som har köpt boken, lånat den på biblioteket, sagt till andra att köpa den och till och med haft högläsning på jobbet/på stranden/i badrummet av den (det där med stranden är jag inte säker på har skett, men det kändes fint att tänka så). Tack även till alla som peppade mig att göra boken, när den bara var en stökig samling streckgubbar utspridda över hela hemmet. Tack!
 
Boksläppet ledde till konstutställningar, roliga intervjuer, märkliga felcitat, otäcka fotograferingar och att jag fick för mig att bli entreprenör. Det tyckte Arbetsförmedlingen var en förträfflig idé. Ända tills de fick veta att det var kultur inblandat i mitt företag och då kan man inte få starta eget-bidrag. Tur det, eftersom jag inte begriper vad entreprenörer gör i alla fall.
 
Förlaget åker till bokmässan i Göteborg i september och där kunde jag och min bok få vara med. Roligt! Jag måste dock bekosta både resor, boende och reklamplats för mig och boken alldeles själv. Hutlöst dyrt! Därför stannar jag hemma istället. Kanske hade blivit billigt om jag skickat boken själv på tåget och bara tagit ett pyttelitet rum åt den, men nu är det som det är. Jag är än så länge skyldig förlaget pengar för de böcker som inte blivit sålda, så jag drar inte på mig fler utgifter.
 
Jag har även bestämt mig för att inte trycka upp en ny upplaga av boken. Världen behöver nog inte fler streckgubbar. Istället ska jag börja joxa med nästa bok, så fort jag sålt slut på försten.
 
NU kommer reklamen!
 
Beredd?
 
"Skönheten sitter på insidan och vägrar komma ut" finns att köpa på de stora nätbokhandlarna (Adlibris, CDON, Bokus, Bokia, Ord och bok), samt på förlagets egen sida (Litenupplaga.se). Det finns även ett fåtal ex på Hübinettes bokhandel i Östersund och på Larry's Corner i Stockholm. Jag tjyvhåller också på några böcker, som kan köpas direkt av mig om man bor i Östersund (bor man inte i Östersund blir det billigare att beställa på nätet än av mig, eftersom jag tar 40 kr i frakt per bok). Boken är lättläst, lättplacerad i bokhyllan, lätt att både förstå och missförstå (vid en boksignering träffade jag en man som blev rakt upprörd över bokens titel och tog ett par tillfällen i akt att ivrigt uttrycka sina känslor), lätt att ha med sig i väskan och är lätt att göra ett platt paket av. Den passar som gå-bort-present, gå-hem-present (att ge till besvärliga gäster), julklapp, avgångsvederlag, morgongåva, aftonklänning (kräver mycket utrivande av sidor samt ihoptejpande av dem runt kroppen i lämplig stil), uppslagsverk (den går att slå upp), baksmälleläsning, framtidsskildring, generationsroman, kokbok (om man skriver recept i den), veckotidning, solfjäder, ritblock, inlägg i debatten, spänningslitteratur, illustrerad vetenskap samt godnattsaga för barn med högt ställda krav.
 
Det är, som du ser, en helt oumbärlig bok. Om du köper den blir du förmodligen glad och dessutom bidrar du till att minska min skuld hos förlaget. Och hur ofta är det man får en chans att minska en människas skuldkänslor och dessutom bli glad på köpet? Genom att shoppa? Inte ofta. Ta chansen! Och tack på förhand.
 
Och tack för att jag slapp bli företagare och därigenom slipper hitta på en massa reklam som inte säger som det är.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0