Klädbloggen

Minus 31 grader och jag gör en rejäl champagnegrogg åt mig själv för att jag är arbetslös och får sova bort hela dagen utan att någon märker det.

Mumievandrar i de sexiga dubbla sockparen, shortsen, mysbrallorna, långärmade tröjan och fleecemorgonrocken och tänker att geishor också är bylsigt klädda.

Skojar till det lite och viker tvätt.

Tittar ut igen och hatar hatar hatar.

Att hata kyla är också en aktivitet. Jag behöver aktivitetsstöd, för det börjar bli lite tröttsamt.

Läser så Bob Hanssons blogg om kylan och blir glad. Ännu gladare blir jag av att höra The International Noise Conspiracy sjunga Capitalism Stole My Virginity. Jag sprider lite glädje till grannarna genom att sjunga med.

Glad blev jag också över att Åsa vann Neil Gaimans bok "Fragile Things" för gårdagens hurrarop.

Neil Gaimans efternamn kan betyda Glad Man. Hurra för det!

Neil Gaiman är kompis med Tori Amos. Hurra för det!

Trött blev jag av att hurra. Ska vila, så jag orkar lotta ut en ny bok imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0