Aaaaaaaarrrrghhhhhh!!!!!!

Har just bakat kladdkaka igen, med "Pop-poppi-topp, det är toppen i åååår, pop-pop-pop-poppi-topp-topp" hoppandes omkring inne i huvudet hela tiden. I övrigt har jag mest varit arg idag. På folk som inte kan bete sig, på folk som inte gör som jag vill, på mig själv som stökar till det. Och på vintern, tristessen, fuldomen och att jag tvunget måste bli så hungrig hela tiden att jag inte kan åstadkomma ett skvatt här i livet.

Diktdags. Blir en skitjävlafantasydikt.

En dag i skogen

Långt bort i landet Ärtanpärtanpuff
Sitter det en liten
liten
liten
alv
Som av en trollkarl fått en magisk knuff
Som gjort att hans IQ
på 100
blivit halv

Bäst som han sitter
Och gråter i sin dumhet
Kommer det en vätte med stora ögon tre
Han bär på två britter
Och spelar på en trum-pet
Och ropar "här är puckot, kom så får ni se!"

Ur skogens vilda grönska
Fram springer åtta nördar
Och ett par loja monster samt en rultig fé
Nu börjar alven önska
Han visste hur man mördar
Men kanske ska man inte riktigt önska de'

För onda tankar straffar sig
Det vet ju minsta unge
Så alven band man fast vid ett stort förtrollat träd
"Nu äre bäst ja passar mig"
Sa han och börja sjunge
Och fick en konstig dialekt till på köpet mäd

En puckad alv med mord i sinnet
Står kvar i sagans skog
Och sjunger tills han tappar minnet
Och går sen bort till närmsta krog

Vad lär vi oss av detta nu
Det kan man fråga sig
Ja kanske bör jag berätta något om poängen
Ifall ens hjärna är på halvsju
Då blir man nog som mig
Och bör ej ha klivit upp ur sängen




Kommentarer
Postat av: becca

jag förstår, dagarna kan vara jobbiga utan old 9a! haha:D

2008-12-01 @ 20:02:47
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0