Nu blir det naket

När jag fyllde år tipsade Jo mig om att Nick Cave gjort en ny skiva bara till mig och att jag fick lyssna på den alldeles gratis och alldeles lagligt på nätet. Tack till Jo och tack till farbror Nick och tack till gratisheten.
 
Tänkte köpa skivan. Sådär som man gjorde förritin. Såg omslaget. Tänkte att det också måste vara gjort förritin.
 
Skivomslagets bakgrund är taget från Fredrik Lindströms & Henrik Schyfferts inredningsshow "Ljust och vackert". Framför vitvita skitstora dörrar står farbror Nick och ser barsk ut. Han tittar uppfordrande på ett fruntimmer som kommer tippettitåande in från höger. Hon har glömt att klä på sig! Det har inte farbror Nick. Han står i både kavajen å byxern å vitskjortan å säg till na att nu fåru gå hem, för här har vi kläder på oss, förståru.
 
Fruntimret böjer huvet framåt och hela ansiktet täcks av hår (fast inte sånt där hår som folk säger att man ska rycka bort, utan sånt där hår som bildar den frisyr alla Nick Caves tjejer har: mörkt, rakt och axellångt) och så håller hon händerna för brösten och tänker att det var väldigt vad snopet det här blev, varför tar de kort när jag inte har några kläder på mig men han har?
 
Jag ska nu inte vara vrång och dissa skivomslaget helt och hållet, för på insidan av konvolutet står säkert fruntimret fullt påklätt och tittar argt på en helnäck farbror Nick, som trippar runt på tå med huvet skamböjt och händerna i en tafatt skylande Adam-pose. I motljus.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0