Fight Club

Till slut var det A-kassan som fick ge sig. A-kassan hade tävlat mot sin största rival, Försäkringskassan, under en lång, lång tid. De hade bråkat, så som man gärna gör i den åldern, om vem som skulle hålla ut längst. 
 
- Nu äre du som gerej, sa Försäkringskassan och kastade grus i ögat på A-kassan.
- Ajje, ropade A-kassan och slet tag i Försäkringskassans tröja.
- Men slutarå, den där är helt ny, jöh, tjöt Försäkringskassan och rättade till sin T-shirt.
- Fjant, sa A-kassan.
 
Det skulle A-kassan inte ha gjort. Nu brann det för Försäkringskassan, som kastade sig över A-kassan och grävde in naglarna i skinnet på'n.
 
- Det är DU som är en fjant! Gerurej, gerurej?
- Nä, allri i live, de e du som ska gerej, pep A-kassan, men Försäkringskassan var för stark.
- Ha! Försäkringskassan ger sig ALLRI! röt Försäkringskassan och slängde upp nävarna i luften i en segergest.
- Åkejrå, jag betalar väl, sa A-kassan.
 
Och så kom det sig att A-kassan betalade ut min ersättning två månader efter att de börjat förhala det hela för att Försäkringskassan segat på med att överlämna de rätta uppgifterna.
 
Nu väntar jag bara på att Försäkringskassan ska betala ut ersättningen för föregående månad. Men hur ska det gå, jag som inte vill bruka våld?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0