Avslöjande på Arbetsförmedlingen

Regeringen vaknar ibland på nätterna, alldeles till sig över tron på att det finns otroligt många jobb att söka i Sverige idag. Då ringer de till Arbetsförmedlingen och förmedlar glädjebudskapet. Nu har det fallit på min lott att meddela Arbetsförmedlingen att regeringen har farit med lite osanning. Imorgon ska jag nämligen avslöja för dem att det på en månad inte har funnits ett enda jobb för mig att söka, så därför har jag inte sökt ett enda jobb.

Tidigare i år har jag sökt jobb som antingen inte existerat (men som jag tycker borde göra det) eller sådana som jag inte alls varit kvalificerad för. Ren hittepåverksamhet från min sida, alltså. Efter fyra månader hände dock följande: 1. Jag hade inga fler uppslag till fantasijobb. 2. Jag började skämmas för mycket för att sätta mitt namn på ansökningar som jag ändå visste var dömda att misslyckas. Någon stackare ska ju läsa alla dessa personliga brev och CV-eländen som visar att jag inte är utbildad kärnfysiker, rektor eller finansminister. 


Istället har jag bestämt mig för att satsa på något jag faktiskt vet att jag kan. Nu är det dags för er att satsa pengar på huruvida Arbetsförmedlingen kommer att bli överlyckliga över min idé eller om de kommer att säga att kultur inte är ett riktigt jobb (då kan jag säga att det egentligen inte är ett riktigt jobb att vara arbetslös heller, fastän Arbetsförmedlingen påstår att det är ett heltidsjobb). Det finns grova pengar att tjäna för er, så skynda er innan bettingföretagen stänger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0