Höstkänning

Psykologen frågade om jag ville komma på ett möte till. Jag sa att det kunde jag väl, eftersom jag inte ville göra henne besviken. Sedan bestämde jag mig såklart för att avboka tiden på Internet. Jag är en sådan som gör slut genom att skicka en kompis med en lapp.


Pressbyrån har börjat sälja vegansk korv i Göteborg. Visserligen ligger veganska korven och säcklas ner av djurkorvssvett på samma grill, men Verklighetens Folk vill äta slaktavfall, det måste man ju respektera. Precis som man måste respektera tidelag, häststympning, tuppmalning och annat som Sveriges befolkning ropar efter.


Hösten är myspysslandets årstid, så här kommer några fina tips att gosa på med när mörkret, löven och humöret faller:

- Dressera fåglar till att bajsa på alla som bär rävmössor.

- Gå in på Arbetsförmedlingen och ropa "Jobba, jobba, jo-oobba!"

- Gör jättemycket chokladkola, slå in i fint papper så det blir som små paket och skriv "Ät!" på paketen. Följ sedan instruktionerna.

- Bestäm dig för att alla dagar är fuldagar och tävla mot dina medmänniskor om vem som kan vara minst estetiskt tilltalande. Ge dig själv en flaska vin varje gång du vinner.

- Ring upp ett telemarketingföretag och ställ några personliga frågor som du spelar in och spelar upp för dem igen.

- Gör ett vackert collage av dina kassakort och skicka till kulturministern. Hon tycker att underhållning och kultur är samma sak, så där får hon lite konst hon förstår.

- Vänd kappan efter vinden. Det kan ta en hel dag. Ge dig själv en flaska vin som tröst.

- Skaffa dig en rimlig träningsförebild. Skippa Dolph, testa Roseanne Barr istället.

- Gå med i ett band. Utan att låta övriga bandmedlemmar veta det förrän det är dags för spelning.

- Klä dig i kottar och spika upp dig själv på ytterdörren, som en vacker hälsningskrans åt till exempel Jehovas Vittnen.

- Gör ett scrapbookvykort av grisbajs, bitskador och blodigt strö, som du hittat på närmsta misskötta grisfarm.
Skicka till jordbruksministern och fråga hur det var med det svenska djurskyddet.

- Tänk på ingenting och ring SVT för att berätta om din nya programidé.

- Gör en liten lerfigur av Jan Björklund och glöm bort den i torkskåpet.

- Fundera på hur stort universum är.



Kommentarer
Postat av: anita

Du är för härlig! Vilken humor. Jag mår så gott av den.

2011-09-27 @ 18:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0