Olämplighetsintyg

Psykologen vägrade ringa mig, så jag ringde tillbaka. Då är det plötsligt en annan tant som pratar på telefonsvararen och säger att hon är distriktets psykolog. Det hördes direkt att hon inte tyckte om mig, så jag tordes inte lämna något meddelande.


Dessutom kan jag ju inte ränna på psyket nu när jag ska arbeta. Nytt för i år är att elever och föräldrar kan anmäla en lärare som har en psykiatrisk diagnos, ifall denna diagnos gör läraren olämplig att utöva sitt yrke. Det vore snopet om det skulle visa sig att jag tillhör kategorin labila lärare, och blir tvungen att bära en landstingsskylt runt halsen som varnar alla elever för hur sjuk i huvet jag är.

Snart kommer alla psykologbesök att tv-sändas i Jan Björklundkanalen, så föräldrar direkt kan se vilka lärare som inte är mentala övermänniskor. Och så skickar man bort alla olämpliga lärare till en öde ö, där de blir utröstade en efter en och kastas till hajarna, som får diarré och dör ut och så störs hela ekosystemet och Martin Emtenäs kommer att komma hem till dig och hytta med näven tills du svär bot och bättring. Då ångrar du allt att du ställt till det, eller hur?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0