Cykel istället för Cipramil

Älgjägarna fortsätter leka High Chaparall i skogen, psykologen har tröttnat på mig och inte ett enda veganskt alternativ förutom chokladboll finns i fikaväg när man går på stan. Går det verkligen att bo här? Men det är sol, så här kommer veckans Greatest Hits över bra saker istället:


Jeff Bridges är inte bara en av världens överbästa skådespelare, han har också gjort en bra skiva. Den har den lite kluriga titeln Jeff Bridges. Tori Amos verkar också ha lyckats göra ett storverk efter sina senaste två lite halvgäspiga album. Jag ska ansöka om undantag från köpstoppet.


Vi kom äntligen iväg till Röda Korset med två bamsepåsar omjagbaragårnerfemkiloochfårenheltannankroppsbyggnadochhudfärgsåkanjaghadem-kläder samt en hoper böcker och hela Paris Hiltons solglasögonsamling. Precis inga av sakerna saknar jag, så det var mer än märkligt att det skulle ta så lång tid att göra sig av med dem. Och precis ingen mer plats blev det här hemma.


Kommunalarbetartidningen "avslöjar" att kampen för heltid inte är så lyckad. Heltidsarbetare sliter ut sig och tvingas jobba delade turer och kajka runt på en massa arbetsplatser bara för att få ihop sina timmar. Kanske Kommunal äntligen kan släppa heltidstjatet och istället ställa sig på arbetarnas sida och slåss för högre lön och kortare arbetstid?


Ännu en positiv rapport från Kommunalarbetaren: flera kommuner har skaffat cyklar som man kan cykla två personer sida vid sida på. Därmed kan vårdpersonal ta med sig åldringarna på cykelturer som avbrott från dragspelstvånget vid eftermiddagsmedicineringen. En 90-årig tant var helt lyrisk efter att äntligen ha fått komma ut och cykla. Varför inte mer pengar går till att göra gamlingarna glada istället för att lägga Stesolid i deras pulvermos, det är nobelprisgåtan nummer ett.


7-Eleven i USA har börjat sälja vegansk färdigmat. Jag har skrivit till farbror 7-Eleven och bett honom fixa detsamma i Sverige. Om han svarar att det finns ingen efterfrågan kommer jag att först och främst fråga hur det ska kunna finnas efterfrågan på något som inte ens funnits ännu och sedan kommer jag att skaffa mig lite egen lugnande pärpuré, så psykologen får lite ledigt.



Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Du är bara bäst!

2011-09-17 @ 21:46:07
Postat av: Rasmus

Hela Tori Amos skiva finns att höra här, dock bara i några dagar till: http://www.npr.org/2011/09/11/140261371/first-listen-tori-amos-night-of-hunters



Den är fantastisk tycker jag!

2011-09-19 @ 13:48:00
URL: http://vegologi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0