Birro, banan och bloggnedläggning

Folk bråkar på Birro igen och jag undrar hur de orkar. Jag undrar också hur Birro orkar lägga ner sin blogg gång på gång. Det är som när jag la ner Tapetorkestern för ett par år sedan under ett akut anfall av tyckasyndommigsjälvhet (vilket infaller klart oftare än vart tredje år, men det behöver ingen veta) men ångrade mig några dagar senare och skrev ett högstämt och desperat inlägg om att jag skulle fortsätta blogga trots alla svårigheter. Jag märkte strax därpå att jag glömt göra något inlägg om att jag lagt ner bloggen, så den lilla fågel Fenixkungörelsen tappade liksom lite i kraft.


Birro är bra på många sätt och halvt omöjlig på andra, vilket är sant om de flesta, men man får inte vara dum med någon som gillar Joe Strummer. Eller jo, det får man kanske, eftersom det förmodligen finns ett gigantiskt gäng pappskallar därute vars enda förmildrande egenskap är att de är Clashfans, men man får hursomhelst inte vara så dum med någon som folk är med Birro. Tycker jag. Och tycker jag, så tycker jag banan*. Som Stefan Sundström INTE sjunger, men det blir bäst så.



*= den korrekta raden är "Så tycker jag/Så tycker Jan Banan", men man har sällan användning för det som är korrekt.



Kommentarer
Postat av: Mariana

har skrivit ett ursäkts inlägg till dig..

2011-01-23 @ 23:42:54
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0