Slutet på nystarten

Höst blev det likt förbannat och det finns inget som helst bra med det, men det är i alla fall trevligt och tryggt att kunna ha en åsikt om något som man inte kan påverka överhuvudtaget. Om man inte är Kina eller Paul McCartney, förstås. Och det är inte alla som är det. Om man lägger ihop Kina och Paul McCartney blir det visserligen en hel del människor, men det är till föga tröst när löven börjar knastra.


Mitt löfte till mig själv i våras var att aldrig aldrig mer jobba inom det där obestämbara mörjet som kallas Den Svenska Skolan och istället försörja mig på mitt skrivande. Det är inte klokt vad snabbt det går att göra som man har lovat. Nu sitter jag här och jobbar inte på vare sig Den Svenska Skolan eller Något Annat Lands Skola och hela min försörjning vilar på att jag skriver. Visserligen går hela skrivprocessen ut på att jag kryssar i "Arbetslös" på kassakorten och ger Kommunal min autograf varannan vecka, men det är i alla fall mer än ingenting.


Och mer än ingenting, det är Tapetorkesterns återkomst från sommarlovet. Fast jag trodde det skulle bli lite storslagnare än så här. Men jag blev trött halvvägs när jag klippte konfetti och inte en enda kerub med champagne i stövlarna eller någon chokladinbakad paradorkester finns att tillgå här i förorten, så det blev liksom bara halvljummet alltihop.

Happ.



Kommentarer
Postat av: Jörgen

Jo, det är kanske höst som är på tapeten.

Men höst är det ändå inte riiiiktigt ännu, hävdar jag. But, visst, it's getting there. Ännu en gång. Lycka till med försörjningen Lotta! En dag får nog världen upp ögonen för din otvivelaktiga begåvning, ska du se!

2011-08-22 @ 18:42:22
Postat av: Jo.

Det är härligt att se att du är tillbaks igen. Sen gör det mig glad att läsa att du nu satsar på skrivandet. Precis som Jörgen ovan tycker jag också att du har en otvivelaktig begåvning på det planet. Jag är i spänd förväntan på vad framtiden nu kan ge...



Sen, när det gäller hösten. Jag tillhör den ringa skalan som älskar hösten med dess annalkande kyla, friska vindar och vackra färger. Jag ser fram emot halsdukar, röd näsa och att få ta en promenad en solig söndag. Än har dock inte hösten kommit hit i Götaland, men jag anar dess steg runt knuten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0