Men trontu på tusan att bloggtävlingen blitt avgjord, då?

Jahajan. Rättvisemärkning av Tapetorkestern är i antågande. Jag kan inte dela ut bara ett pris i veckans bloggtävling, när jag fått in två bra svar. Alltså blir det oavgjort. Mitas idé tilltalar min brutala sida, så det lär bli något inspirerat av hennes bidrag framöver. Det där med att jag ska försöka bli mindre våldsam kan gott vänta.



Dojjan har suttit hela torsdagen i tankar och fått fram en väldig massa klokskap. Jag håller med om nästan allt. Det jag inte håller med om kanske jag ändå kommer att hålla med om, så föränderlig är världen. Jag nämner bara ett av hennes brajta förslag (läs alla andra i kommentaren till tävlingsinlägget. Där kan ni även läsa Mitas splatter-förslag), nämligen att man som vegan ska bjuda in sig hos folk så ofta att de blir less på att laga två sorters mat hela tiden och vips så blir alla veganer av ren lättja. Hurra!


Mita och Dojjan kan vänta vid brevlådan (hur länge vet man inte, eftersom smyckena skickas med Posten. Ha därför något väldigt långt till hands att läsa under väntetiden.) och jag fortsätter försöka sjunga Louvin Brothers låtar med mig själv.


Dagens teckning är fri från både våld och grönsaker, för er som är överkänsliga.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0