Detektivismen

Var det inte lite illa jag mådde imorse när jag vaknade? Var det bara för att jag läste DN precis innan jag somnade? Eller för att julskyltningen börjat? Och varför är till och med tajtsen för tajta?

 

Gårdagens kommentarer om att min blogg får andra mödrar att känna sig som bättre föräldrar får mig att känna mig som en omvänd Anna Wahlgren, allra minst. En avskräckande mödrarådgivningsblogg, det är vad jag har skapat. Borde jag vara stolt eller betala böter till någon kvinnoorganisation?

 

Det kanske går att uppfostra barn i rätt riktning och jag är imponerad av alla som lyckas, men tills jag är helt säker på att jag inte skulle nära en ligist vid mid barm så får det vara. Jag är fullt sysselsatt med att inte bli en ligist själv, vilket jag måste meddela Arbetsförmedlingen när de ringer och frågar varför jag inte kommer på något av deras trivselmöten längre. Dessutom fattar jag inte varför barnmorskemyndigheten hemlighåller det Mariana berättar om kladdkaka. Det är säkert en konspiration, som går ut på att hålla kvinnorna gravida och fogliga och fientligt inställda till kakao.

 

Men vem ligger bakom det hela? Kanske finns svaret i  min gamla dagbok från Hammarstrand:

 

Väldigt mycket kanske inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0